Wiele badań wykazało dwucyfrowy wzrost sprzedaży e-commerce w skali światowej w 2016 r. Wielu analityków przewiduje nawet, że światowa sprzedaż e-commerce wzrośnie nadal znacząco do roku 2020. Liczba osób korzystających z witryn e-commerce w swoich urządzeniach mobilnych rośnie lawinowo. Podobnie, wiele badań wykazało stały wzrost sprzedaży mobilnej w handlu, wynikający z mobilnych zachowań Internautów.
7 trendów w e-commerce które będą kształtować biznes w 2017 roku
Każde przedsiębiorstwo musi zadbać o to, aby jego witryna internetowa e-commerce zawierała elementy angażujące użytkowników, działając podobnie jak aplikacja mobilna. Dziś nieodzownym elementem jest poprawna optymalizacja witryny firmowej e-commerce dla urządzeń mobilnych i umożliwiająca użytkownikom dokonywanie płatności za pośrednictwem popularnych portfeli mobilnych. Jednocześnie firma musi śledzić pojawiające się trendy w e-commerce, aby osiągnąć wyższy współczynnik konwersji i zwiększyć przychody z handlu cyfrowego. Istnieje szereg trendów, które będą miały wpływ na sprzedaż e-commerce w 2017 roku. Niektóre z nich nie są wielkim zaskoczeniem ale kontynuacją roku poprzedniego.
Nowoczesny przedsiębiorca na bieżąco śledzi trendy w swoim biznesie
1) Spersonalizowane zakupy dopasowane do indywidualnych potrzeb
W przeciwieństwie do aplikacji mobilnych, witryny nie mają możliwości personalizowania doświadczeń użytkowników, korzystając z funkcji podstawowego urządzenia i systemu operacyjnego. Obecnie wiele przedsiębiorstw korzysta z narzędzi analitycznych, aby zebrać wiele różnych danych o swoich aktualnych i potencjalnych klientach. Dane gromadzone za pomocą narzędzi analitycznych pomagają firmom identyfikować preferencje i zrozumieć zachowanie poszczególnych klientów. Ponadto firma e-commerce może wykorzystać informacje, aby angażować klientów, wyświetlając odpowiedni produkt, treść, reklamy i promocje dla każdego klienta osobno. Może jeszcze bardziej spersonalizować zakupy potencjalnych klientów i zwiększyć sprzedaż e-commerce, dostarczając praktycznych wrażeń użytkowników.
2) Sprzedaż poprzez kanały social media
Dane opublikowane na różnych stronach internetowych wskazują, że ludzie spędzają coraz więcej czasu na platformach społecznościowych niż innych witrynach. Wiele firm promuje swoje produkty lub usługi w popularnych sieciach społecznościowych, aby regularnie kierować użytkowników do stron sprzedażowych typu landing page czy sklepów internetowych. Istnieje wiele serwisów społecznościowych, które umożliwiają użytkownikom kupowanie produktów lub usług bez konieczności odwiedzania strony e-commerce. Wiele sieci społecznościowych planuje nawet opracowanie nowych funkcji, aby zwiększyć przychody dzięki ułatwieniu sprzedaży za ich pośrednictwem. Właściciele firm zajmujących się e-commerce mogą skorzystać z tych opcji sprzedaży, aby promować swoje produkty skuteczniej i zwiększyć znacząco sprzedaż.
3) Czat spersonalizowany oparty o sztuczną inteligencję
Wiele witryn o dużym natężeniu ruchu współdziała obecnie z klientami za pośrednictwem czatu rozmów. Oprócz pracy jako kierownicy działu obsługi klienta, boty czat umożliwiają użytkownikom wykonywanie czynności komercyjnych, np. zakupów i rezerwacji. Wielu twórców witryn e-commerce i właścicieli wkrótce doceni jak skutecznie angażować interakcje z maszynami. Niektóre firmy e-commerce korzystały już z czatów, aby zapewnić osobiste zakupy i zapewnić komunikację. Wiele firm wkrótce użyje czatów spersonalizowanych, aby ich interaktywna witryna internetowa e-commerce bardziej spersonalizowała się dla klienta, który w kontakcie z nią będzie czuł się wyjątkowo obsłużony.
4) Sztuczna inteligencja w e-biznesie
Popularna platforma mobilna sprawia, że ludzie codziennie korzystają z sztucznej inteligencji. W dzisiejszych czasach wiele osób wykonuje wspólne zadania, rozmawiając z nimi za pomocą Asystenta Google, Siriego firmy Apple lub Microsoft Cortana. Wielkie firmy e-commerce, takie jak Amazon, już zaczęły używać sztucznej inteligencji do rozmów z klientem. Ale witryny e-commerce będą potrzebować wielu osobistych asystentów, aby zoptymalizować kompletne zakupy. Coraz więcej firm e-commerce skorzysta ze sztucznej inteligencji, aby komunikować się z klientami w sposób inteligentny i bez konieczności rozmieszczania dodatkowych pracowników.
5) Płatności bezstykowe w Internecie
Mobilne aplikacje handlowe pozwalają użytkownikom wybrać wiele trybów płatności – kartę debetową / kredytową, bankowość internetową i portfele mobilne. Duża liczba kupujących preferuje obecnie dokonywanie płatności za pośrednictwem swoich portfeli na karty debetowe lub kredytowe. W Stanach Zjednoczonych niektóre firmy, takie jak Starbucks, korzystają z opcji płatności bezstykowych, aby uzyskać większe dochody. Dlatego też klienci będą chętnie kupować produkt z witryny e-commerce, która umożliwia im korzystanie z opcji płatności bezstykowych. W związku z tym wiele firm musi przeprojektować posiadane witryny e-commerce w 2017, aby dostosować się do coraz powszechniejszych opcji płatności mobilnych i bezstykowych.
6) Dostawa i zwrot z towaru w Internecie tego samego dnia
Jest wiele osób, które nadal preferują sklepy fizyczne. Właściciele sklepów sieciowych muszą skoncentrować się na skróceniu czasu dostawy zamówień online, aby więcej osób kupiło produkty online. Wiele badań wykazało również, że wielu klientów nie waha się zapłacić więcej za dostawę w tym samym dniu. Firmy e-commerce muszą więc zbadać o maksymalne skrócenie czasu dostawy zamówień. Niektóre firmy zapewnią nawet elastyczną opcję dostawy klientom i ustanawiają lokalne punkty sprzedaży w celu zapewnienia szybszych dostaw. Ponadto muszą wdrożyć usługę, że każdy klient ma możliwość zwrotu zamówienia bez konieczności poświęcania dodatkowych godzin, wysiłku i pieniędzy ja to ma np. sklep ZELANDO
7) Opinie generowane przez użytkowników
Wielu Internautów obecnie czyta recenzję produktów i komentarze zamieszczane przez innych nabywców przed kupnem produktu. Podobnie wielu ludzi nawet wybiera sklep internetowy na podstawie doświadczeń innych klientów. W związku z tym przedsiębiorstwa mogą łatwo zwiększyć sprzedaż e-commerce, dostarczając dodatkowych informacji o produktach poprzez zdjęcia, opis, specyfikacje i opinie użytkowników. Wiele firm e-commerce zachęca klientów do pisania recenzji i dzielenia się swoimi doświadczeniami z zakupów. Coraz modniejsze stają się sposoby skuteczniejszego promowania produktu dzięki treści generowanej przez użytkowników.
Chcesz zacząć sprzedawać swoje produkty online?
Jeśli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o innych, ciekawych sposobach zarabiania w Internecie to zapisz się do mojego newslettera.
Jeśli mój artykuł Ci pomógł i czegoś nauczył lub zmobilizował do działania zapoznaj się z pozostałymi. Będę Ci bardzo wdzięczny i otrzymam Twoje wsparcie jeśli teraz udostępnisz ten artykuł na swoim profilu Facebookowym za co Ci bardzo dziękuję. Będzie to dla mnie ogromną inspiracją do dalszego dzielenia się z Tobą moją wiedzą w zakresie e-biznesu.
Jeśli coś jest niejasne w artykule bądź chciałbyś żebym opisał jakiś element dokładniej napisz to w komentarzu.
3 Komentarze
prowadzę firmę w internecie od dwóch lat, sprzeedaję różne towary i polecam głównie social media w tym reklamę płatną, która się zwraca z nawiązką. Nie patrz ile wydasz na reklamę, patrz ile dzięki temu masz. Tradycyjne formy reklamy już umarły. teraz poelcam Facebook wszystkim firmom.
Ja też polecam Facebook.. wszystko się sprzedaje dzięki niemu
Ciekawy blog, zawierajacy duzo przydatnych informacji a napisany przystepnym, szczegolnie dla poczatkujacych marketingowcow jezykiem. Chetnie bede tu zagladac.