Są miliony blogów w Internecie – i codziennie dodawane są setki kolejnych! – może wydawać się niemożliwe do wykonania, aby rozwinąć internetowy biznes, i aby ktoś Twój blog zauważył. Ale można zrobić niszę dla siebie, nawet w bardzo konkurencyjnej przestrzeni na rynku. Oto dziewięć sposobów na zwrócenie uwagi na Twój blog:
Dziewięć blogowych porad:
1) Napisz świetną treść. To brzmi prosto, ale to prawda. Jeśli chcesz, aby ludzie chcieli czytać swoje rzeczy i przysyłać znajomych do Twojej witryny, napisz treść, którą warto przeczytać. Potem zrób to jeszcze raz, i znowu, i znowu. Zawsze staraj się aby to była dobra treść, bez błędów oraz aby zawierała dużo nowych informacji.
2) Interakcja z innymi blogerami. Jest wielu blogerów w Twojej niszy, których zamiast przeglądać jako konkurentów, zacznij postrzegać jako potencjalnych partnerów. Udostępniaj swoje blogi za pośrednictwem serwisów społecznościowych i tak bez końca. Stań się ich zwolennikiem, a oni będą bardziej otwarci, aby pomóc Ci, kiedy tylko będą.
3) Dodaj obrazy przyciągające uwagę. Wielu ludzi to skanery i popatrzą jedynie na bloga, aby zobaczyć, co się dzieje. Ciekawe obrazy są świetnym sposobem na zdobycie ich uwagi; długie bloki tekstu są odpychające dla czytelników.
4) Dodaj audio i wideo. Dodanie innych form medialnych jest sposobem na połączenie różnych rzeczy i zainteresowanie odbiorców. Chociaż każdy konkretny użytkownik może pominąć dźwięk, inny nie może się doczekać, aby usłyszeć Twój głos!
5) Skomentuj najnowsze trendy w Twojej branży lub opublikuj najnowsze artykuły na swoim rynku. Na przykład, jeśli wszyscy mówią o reality TV, czy możesz wziąć udział w najbardziej popularnym pokazie swojego rynku? Bądź ekspertem.
6) Wywiad z „wielkimi nazwiskami”. Chociaż nie ma możliwości konkurowania z „gwiazdami” na rynku, jeśli chodzi o ruch, można przekierować część tego ruchu na swój blog, rozmawiając z nimi. Jest to świetne miejsce do wprowadzania plików audio i wideo.
7) Zrób prezent. Znajdź coś, co ludzie naprawdę lubią, i zorganizuj konkurs lub prezent. (Podpowiedź: Im mocniej pożądana nagroda na rynku, tym bardziej będzie kierowany Twój ruch).
8) Budowanie list email gości pojawiających się na innych stronach blogera. Pozwala na dotarcie do nowego rynku wraz ze znaczkiem zatwierdzenia od kogoś, że ten nowy rynek już zna, lubi i ufa mu.
9) Interakcja z czytelnikami. Kiedy odbiorcy komentują, powinieneś być czujny i szybki. Zaangażuj się w rozmowę, w sekcji komentarzy swojej witryny lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Nigdy nie ignoruj swoich czytelników!
Bardzo nieliczni blogerzy – nawet ci, którzy uważają się za „profesjonalistów” – robią te wszystkie rzeczy.
Dlatego zawsze będzie miejsce dla kogoś nowego na górze – kogoś, kto chce robić to, czego inni nie robią. Kogoś takiego jak ty!
2 Komentarze
Witam
Po pierwsze gratuluję stylu pisania, w końcu proste i zrozumiałe artykuły z przydatnymi detalami.
Mam pytanie, czy na blogu można poczytać o tym jak korzystnie rozwiązać problem wysyłki towaru za granicę? Nie znalazłam tego i nie wiem szczerze mówiąc czy w ogóle szukałam w odpowiednich działach.
Otwieram sklep z odzieżą i nurtuje mnie ten problem. Cena wysyłki jednej sztuki odzieży za granicę, np. bluzki, to 3 a nawet 4x tyle co cena samej bluzki, oczywiście nikt nie kupi jej widząc, że za przesyłkę zapłaci ponad 100zl. Jako sprzedawca ja z kolei muszę sprzedać klientowi towar nawet jeśli zamówi on jedną rzecz. Zastanawia mnie to jak robią to inne sklepy, jak na tym „wychodzą” bo przecież mają klientów także zza granicy. Czy można znaleźć artykuł na ten temat na blogu? Gdzie mogę uzyskać informacje na ten temat?
Dziękuję i pozdrawiam serdecznie
Dziękujemy za miłą opinię. Sklepy różnie rozwiązują tą kwestię. Część sklepów korzysta z dużych firm magazynowych, wynajmując u nich powierzchnię i to one realizują za dużo niższe stawki wysyłkę. Część sklepów korzysta z tzw. Drops Shiping i wysyła towar prosto od producentów. Postaramy się opisać szerzej ten problem.