Mimo różnych zapowiedzi portale społecznościowe mają się dobrze, wręcz coraz lepiej. Wielu ekspertów głosiło ich rychły upadek, tymczasem sprawa wygląda zgoła inaczej.
Social media dla firm lokalnych.
Otóż w samych Stanach Zjednoczonych 78 procent populacji posiada swoje konto w social media.
Według ostatnich danych około roku 2018 na świecie będzie 2,67 miliarda użytkowników mediów społecznościowych, natomiast w 2019 roku liczba ta wzrośnie do 2,95 miliarda. Duże koncerny wiedzą o tym najlepiej, małe firmy lokalne zaczynają to dopiero doceniać. Jeśli chodzi o te pierwsze mają one do dyspozycji szereg ekspertów i raportów z najnowszych badań. Małe firmy działają nadal często na oślep, posługując się przekonaniem, że wystarczy być w mediach społecznościowych.
Co może jednak okazać się bardzo pomocne w planowaniu budowy popularności marki i zainteresowania produktem? Masz firmę, planujesz jej otwarcie? Przeczytaj gdzie warto się znaleźć i jak budować swoją pozycję w sieci.
Największy potencjał ma oczywiście nadal Facebook i to on króluje z kwotą blisko 200 miliardów dolarów. Instagram wyceniany jest na 35 miliardów dolarów, Twitter 23 miliardy dolarów, Snapchat zaś 15 miliardów dolarów, a Pinterest 11 miliardów dolarów. Pomiędzy rokiem 2014 a 2016 zarobki tych wspomnianych portali z reklam wzrosły z 16 miliardów do 31 miliardów USD. Jakie przełożenie ma to na biznes lokalny?
Facebook dla firm
Facebook miesięcznie odnotowuje już 1,79 miliarda aktywnych użytkowników. Ilości działań są wręcz oszałamiające. Otóż co minutę na Facebooku publikowanych jest 136 tysięcy nowych zdjęć, 510 komentarzy oraz 293 tysiące aktualizacji statusów. Statystyki z sierpnia 2016 roku podają, że w Polsce z portalu korzysta ponad 15 milionów użytkowników miesięcznie, a 11 milionów powraca do serwisu codziennie. Do tego, co jest niezmiernie ważne już 12 milionów polskich użytkowników Facebooka przegląda treści za pomocą urządzeń mobilnych, a dziennie robi to 9,6 miliona osób.

źródło: sotrender.com
Przyglądając się tym liczbom nie sposób odrzucić tak ważnego kanału komunikacji dla firm, dużych i małych. Można stwierdzić aktualnie parafrazując stare powiedzenie, że: „jeśli nie ma Twojej firmy na Facebooku to tak jakby ona nie istniała”
W serwisie Marka Zuckeberga aktualnie zarejestrowanych jest polskich użytkowników z grup:
– kobiety – 8,03 mln
– mężczyźni – 7,5 mln
– osoby w wieku 19-25 lat – 3,5 mln
– osoby w wieku 26-33 lat – 3,30 mln
– osoby w wieku 41-50 lat – 1,30 mln
– osoby w wieku powyżej 50 lat – 1,23 mln
Bazując na takich statystykach mogę śmiało stwierdzić, że niemal każda firma znajdzie na nim potencjalną grupę odbiorców.
Twitter dla firm
Z tego serwisu korzysta już miesięcznie ponad 317 mln użytkowników. Aktualnie najwięcej aktywnych użytkowników pochodzi z Indonezji. W Polsce korzysta z Twettera ponad 4 mln osób
Mimo swoich krótkich postów, jakie można zamieszczać co minutę na Twitter pojawia się ich około 350 tysięcy. Wielkim plusem tego portalu jest nadal możliwość szybkiego wyszukiwania informacji i kont na podstawie hashtagów, które znacznie ułatwiają wyszukiwanie treści, łatwość retweetowania i przekazywania wpisów, a także szybkie reakcje użytkowników na udostępniane treści. Plusem jest też właśnie fakt możliwości budowania konkretnych treści, bez nadmiaru informacji, które z powodu coraz większego tempa życia pozwalają Nam uzyskać wiadomości w pigułce.
Instagram dla firm
Bardzo popularnym staje się właśnie Instagram, z którego korzysta miesięcznie ponad 500 milionów osób. Ponad 50% użytkowników to osoby w wieku 18-29 lat. Dzienne statystyki Instagramu też są oszałamiające. Wynika z nich, ze w serwisie każdego dnia pojawia się 95 milionów zdjęć oraz 4,2 miliona serduszek pod postami. JUż blisko 65% firm posiada swoje konto na tym serwisie.
Jak donosi Sotrender blisko 3,77 Polaków korzysta z serwisu Instagram, z czego 1,5 miliona to kobiety, a 2,24 miliona to mężczyźni. W większości są to kobiety w wieku 19-25.

źródło: sotrender.com
Instagram jest niezrównanym medium społecznościowym jeśli chodzi o prezentację najróżniejszych treści wizualnych dla firm. Ułatwia również ogromnie budowanie wizerunku firmy i rozpoznawalności marki. Pomaga w znaczący sposób osiągać cele sprzedażowe. Jak poprzedni serwis pozwala korzystać z hashtagów oraz tworzyć własne, po których firma będzie lepiej rozpoznawalna.
YouTube dla firm
Z tego serwisu korzysta aktywnie ponad 20 mln Polaków z czego ponad 18 milionów przy pomocy komputerów stacjonarnych a blisko 7 mln za pomocą urządzeń mobilnych. Wiele osób zaczyna twierdzić, że serwis Youtube jest już alternatywą dla tradycyjnej telewizji bądź niejednokrotnie zaczyna ją zastępować docierając np. w Polsce do blisko 9 milionów użytkowników w przedziale wiekowym 16-34 lata co generuje większy zasięg niż stacje telewizyjne.
Serwis w prosty sposób pozwala udostępniać treści video włącznie z reklamami typu storytelling.
Snapchat dla firm
Jedno z najmłodszych dzieci social media, którego popularność znacząco wzrasta z roku na rok. Sam Snapchat opiera się mocno facebookowi w procesie przejęcia.
Głównymi odbiorcami serwisu są ludzie młodzi, w przedziale 13-24, którzy chętnie wchodzą w interakcję z markami. Możliwości reklamowe są jednak nadal bardzo małe, niemniej może właśnie warto już teraz budować na nim pozycję dla swojej firmy.
Oczywiście muszę stwierdzić, że są firmy, dla których obecność w social media nie ma tak strategicznej funkcji. Większa część jednak biznesu musi tam się znaleźć jeśli chce mieć szanse na rynku.
2 Komentarze
I lietlarly jumped out of my chair and danced after reading this!
Ciekawe statystyki 😉 Zgadzam się, że social media to absolutnie nieodzowny element strategii marketingowych nowoczesnych firm, zwłaszcza tych, które swoją działalność prowadzą w internecie.