Od kilku lat pomagam przedsiębiorcom i freelancerom tworzyć i sprzedawać kursy online. Dzięki moim – prosto napisanym wskazówkom możesz stworzyć swoją pierwszą witrynę internetową z kursami online, załadować zawartość kursu i rozpowszechniać ją wśród ludzi na całym świecie za pomocą zaledwie kilku kliknięć.
Kiedy Johannes Gutenberg wynalazł prasę drukarską, świat zmienił się na zawsze. Edukacja rozprzestrzeniła się na masy. Sławni artyści renesansu, tacy jak Leonardo da Vinci, uczyli się z książek i pisali nowe książki, aby przekazać je następnemu pokoleniu.
Opłaciło się być autorem w tamtych czasach!
Dziś Internet jest naszą prasą drukarską i tworzymy nowe treści w tempie wykładniczym. Podobnie jak w renesansie, wiele osób uczy się nowych umiejętności online poza formalną edukacją.
Dziś opłaca się tworzyć i sprzedawać kursy online .
Biorąc pod uwagę, że czytasz teraz ten przewodnik, prawdopodobnie już to zrozumiałeś. Podczas gdy książki były tradycyjnie świetnym sposobem przekazywania informacji, kursy online są bardziej angażujące i interaktywne, co czyni je o wiele bardziej skuteczną metodą edukacji.
Od kilku lat pomagam przedsiębiorcom i freelancerom tworzyć i sprzedawać kursy online. Dzięki moim – prosto napisanym wskazówkom możesz stworzyć swoją pierwszą witrynę internetową z kursami online, załadować zawartość kursu i rozpowszechniać ją wśród ludzi na całym świecie za pomocą zaledwie kilku kliknięć. To naprawdę prosty i rewolucyjny sposób, w jaki ludzie zarabiają i uczą się online, to co Ci pokażę w tym przewodniku to kompleksowa platforma do tworzenia i prowadzenia kursów online, zaprojektowana zarówno dla twórców kursów, jak i ich odbiorców.
Pomagając Ci w tworzeniu kursów online, wiem dokładnie, czego to wymaga. Sam posiadam taką platformę z kursami online. Od wymyślenia tematu do nauczania, przez stworzenie faktycznej treści kursu, po marketing i przyciąganie uczniów, w tym przewodniku opisałem dokładny proces krok po kroku stosowany przez wiele osób odnoszących największe sukcesy. Sam z niego również korzystam.
Jeśli chodzi o to, jak czytać ten przewodnik, proponuję Ci najpierw szybko go przejrzeć, a następnie wrócić do początku, aby przejść przez każdy rozdział po kolei. Kiedy skończysz rozdział, uruchom go i wróć do następnego rozdziału, kiedy będziesz gotowy.
Więc zaczynamy!
ROZDZIAŁ 1
Dlaczego warto tworzyć kursy online
U szczytu recesji w 2008 roku mój znajomy Arek był spłukany i mieszkał na kanapie u swojej siostry. Jego raczkująca kariera piłkarska dobiegła końca z powodu złamania rok wcześniej. Nie był to dla niego najlepszy czas na bezrobocie i brak umiejętności zawodowych.
Ale Arek był nakręcony. Chciał odnieść sukces, więc spędził cały dzień w mediach społecznościowych, łącząc się z innymi ludźmi i pilnie rozwijając swoją sieć.
Z czasem stał się tak dobry w nawiązywaniu kontaktów za pomocą Social Media, że ludzie prosili go, aby nauczył ich, jak mogą używać portali społecznościowych w swojej firmie i biznesie. Początkowo prowadził warsztaty osobiste, ale potem zdał sobie sprawę, że musi stworzyć kurs online, aby go skalować. Prowadząc osobiste lub online warsztaty nie mógł zwiększyć zasięgu – był sam i nie mógł się rozdwoić.
Przed utworzeniem swojego kursu online Arek poprosił swoich uczniów o zapłacenie za planowany kurs online w przedsprzedaży z góry, aby sprawdzić, czy jest na niego zainteresowanie. Wiele osób wyraziło zainteresowanie nabyciem takiego kursu online w przedsprzedaży więc przesłał im link do płatności.
Następnego dnia, gdy się obudził na swoim koncie zobaczył kwotę 6300 zł.
Zanim zaczniemy tworzyć i sprzedawać nasz kurs online, przyjrzyjmy się, dlaczego w ogóle powinniśmy się tym zajmować. Najbardziej oczywistym powodem jest generowanie przychodów i rzeczywiście są ludzie, którzy zarabiają na życie wyłącznie ze sprzedaży kursów.
Jednak tworzenie kursów online wiąże się z dodatkowymi korzyściami, wykraczającymi poza zarabianie pieniędzy. W zależności od tego, jakie są Twoje cele biznesowe, możesz je stworzyć na różne sposoby.
Kursy online jako źródło dochodu
Generowanie przychodów to najczęstszy powód, dla którego przedsiębiorca czy freelancer tworzy kursy online. To najprostszy sposób użycia – raz tworzysz kurs online, czasami kilka tygodni a ludzie ciągle go kupują, czasami przez wiele lat.
Oczywiście, jest w tym dużo więcej, co omówimy szczegółowo, ale na tym polega urok tworzenia kursu online. Jako zasób cyfrowy, jego produkcja nie kosztuje dużo, a dystrybucja jest tania. Brak kosztów wysyłki!
Kiedy Arek zasmakował sukcesu na tym pierwszym kursie online, nic go nie powstrzymało przed dalszym działaniem. Dziś posiada wartościową firmę sprzedającą kursy online, książki i inne zasoby cyfrowe za prawie pół miliona złotych rocznie. I to nie jest najbogatszy twórca kursów online w Polsce, są lepsi od niego!
Wielu innych przedsiębiorców przechodzi na kursy online w podobny sposób.
YouTuberzy zawsze byli uzależnieni od przychodów z reklam. Jednak z całą zawartością wideo, którą tworzą, pakowanie jej w kurs online jest łatwe. To pozwala im generować znacznie wyższe dochody niż te, które uzyskują z reklam.
Blogerzy publikują na swoich witrynach posty, które można bezpłatnie czytać. Wcześniej zarabiali na swoim blogu za pomocą banerów reklamowych i linków partnerskich. Teraz zdają sobie sprawę, że stworzenie dobrego kursu jest bardziej naturalnym i lukratywnym sposobem zarabiania.
Podcasterzy odrzucają model sponsorowania na rzecz sprzedaży własnych kursów. Pozwala im to zarabiać na słuchaczach bez przerywania ich podcastów reklamami innych firm.
Autorzy zwiększają malejące przychody z książek, tworząc kolejne kursy. Kursy te są naturalnym rozszerzeniem pojęć, które obejmują w swoich książkach.
Prelegenci, którzy osiągnęli pułap z liczbą występów przemówień, jakie mogą zorganizować, tworzą kursy, które pozwolą pokonać tę barierę. Wielu z nich faktycznie mówi za darmo, ponieważ mogą odzyskać więcej dzięki sprzedaży kursów.
Trenerzy i konsultanci, którzy osiągnęli już swoje możliwości i nie mogą wygenerować więcej czasu na pieniądze (doba ma tylko 24 godziny), zwiększają skalę, tworząc kursy jako cyfrowe uzupełnienie ich coachingu.
I nie ważne czy jesteś trenerem fitness, sportowcem, tancerzy, artystą, rzeźbiarzem, inżynierem … kimkolwiek, zawsze posiadasz jakieś szczególne umiejętności, które wystarczą aby dzielić się nimi i wiedzą online. Najważniejsze to dać ludziom wartość, a tą wartością jest wiedza.
Jeśli więc masz umiejętności, pasję, odbiorców lub treści, które ludzie chcą, sprzedaż ich jako kursu online to świetny sposób na generowanie przychodów. A te będą generowane niezależnie co w danym czasie robisz, pracujesz, śpisz czy wypoczywasz.
Kursy online do pozyskiwania klientów
Niektóre firmy odwracają ten model i wykorzystują kursy online jako sposób na zbudowanie grupy docelowej, która następnie kupuje inne produkty. Tak również można.
Na przykład Hootsuite , oprogramowanie do zarządzania mediami społecznościowymi, oferuje bezpłatne kursy marketingu w mediach społecznościowych w Hootsuite Academy. Ponad 250 000 osób wzięło udział w tych kursach, z których wiele stało się klientami płacącymi za ich oprogramowanie.
Jeśli masz już produkt, taki jak np. oprogramowanie, stworzenie kursu online pomoże Ci przyciągnąć potencjalnych klientów. W takim przypadku chciałbyś oddać kurs za darmo lub sprzedać go po cenie nominalnej, ponieważ Twoje prawdziwe dochody będą pochodzić z istniejących produktów.
Kursy online zapewniające sukces klienta
W tym scenariuszu firmy wykorzystują kursy online jako sposób na szkolenie klientów w zakresie korzystania z ich produktów i upewnienie się, że nie zostawiają ich konkurencji. Jest to dość popularne wśród firm, których produkty mają trochę krzywej uczenia się.
Logika kryjąca się za tym podejściem jest prosta: kiedy pomagasz swoim klientom osiągnąć sukces dzięki Twojemu produktowi, mają oni zwykle wyższe wartości w całym okresie użytkowania, niższe wskaźniki rezygnacji i są bardziej skłonni do kierowania innych klientów do Twojej firmy.
„Wykształcony klient to zdolny klient. Zdolny klient przesunie granice tego, co jest możliwe dzięki Twojemu produktowi, wymuszając innowacje, zdolność referencyjną i ostatecznie wartość dla Twojego wyniku finansowego ”. -Michael Litt, współzałożyciel i dyrektor generalny, Vidyard
Ich oprogramowanie pomaga w zarządzaniu i planowaniu postów w mediach społecznościowych. Chociaż samo oprogramowanie jest łatwe w użyciu, większość ludzi nie wie, jak odnieść sukces w mediach społecznościowych.
Okazało się, że ludzie zapisywali się na swoje oprogramowanie, używali go bez większego sukcesu w mediach społecznościowych, a następnie odchodzili. Aby rozwiązać ten problem, stworzyli kurs, który nauczył klientów, jak rozwijać ich obserwację w mediach społecznościowych i jak najlepiej korzystać z oprogramowania, aby to zrobić.
Kurs odniósł ogromny sukces, pomagając im zwiększyć retencję klientów o aż 320% !
Niezależnie od powodu tworzenia kursu online, zauważysz wspólny wątek – kursy online są narzędziem transformacji .
Twoi uczniowie nie przychodzą do Ciebie po informacje, które mogą znaleźć w Internecie. Chcą poprawić swoje życie w określony sposób, a Twój kurs online jest do tego kluczem.
Jak powie Ci każdy twórca kursów online, podróż zaczyna się od ustalenia, czego będziesz uczyć.
„Przestań gromadzić informacje, aby przyciągnąć klientów, klientów i sprzedaż. Zacznij zastanawiać się, jak możesz stworzyć potężne, dynamiczne doświadczenia, które ludzie będą mogli zapamiętać i pielęgnować do końca życia. Doświadczenia, które wywołują przemiany… ”
ROZDZIAŁ 2
Wybierz temat kursu online
W 2012 roku John Lee Dumas właśnie skończył służbę w armii amerykańskiej i szukał zajęcia. Zaczął słuchać podcastów w poszukiwaniu inspiracji, ale jego ulubione podcasty pojawiały się tylko raz w tygodniu.
Zdając sobie sprawę, że jest taka możliwość, John postanowił stworzyć codzienny podcast z wywiady z przedsiębiorcami. Dziś Entrepreneurs on Fire to jeden z najpopularniejszych podcastów biznesowych na świecie, z milionami słuchaczy i ponad 2000 wywiadów z najlepszymi przedsiębiorcami. To skarbnica informacji biznesowych.
John początkowo generował dochody ze sponsoringu, ale wkrótce przeniósł się na kursy online, aby zwiększyć skalę. Mógł stworzyć kurs na dowolny temat biznesowy, ale zamiast zgadywać, wysłuchał potrzeb swojej publiczności. Będąc świadkiem sukcesu Johna jako gospodarza podcastu, nie było zaskoczeniem, że jego publiczność chciała dowiedzieć się, jak rozpocząć i rozwijać własny podcast.
W październiku 2013 roku John uruchomił Podcasters 'Paradise . Tylko w styczniu 2018 roku wygenerował ponad 43 000 dolarów.
„Poznaj swoich odbiorców i trzymaj się tematu. Pozbądź się puchu. Gdy już wiesz, jaki jest cel Twoich treści (którym powinno być wygenerowanie określonego wyniku dla tych, którzy je konsumują), nauczaj dalej, jak mogą osiągnąć ten rezultat ”. – John Lee Dumas
Jeśli masz już publiczność, powinno być dość łatwo zawęzić temat pierwszego kursu online. Po prostu zapytaj! Jednym ze sposobów jest wysłanie listy e-mailem z ankietą. Użyj Typeform, aby szybko utworzyć formularz, w którym zostaną poproszeni o wypełnienie tego, czego chcieliby się nauczyć.
Możesz również zapytać swoich obserwujących w mediach społecznościowych. Facebook i Instagram mają funkcje tworzenia ankiet. Jeśli w odpowiedziach jest wyraźny zwycięzca, to będzie dobry temat na początek.
Jeśli nie masz dużej publiczności, ale tworzysz treści w postaci postów na blogu, filmów na YouTube, odcinków podcastów lub innych typów, to jest to dobre miejsce na rozpoczęcie. Idealnie byłoby, gdyby Twój kurs online dotyczył tego samego tematu, który obejmuje Twoje treści.
Jeśli zajmujesz się wieloma tematami, wybierz najpopularniejszy i zacznij od niego. W przyszłości zawsze możesz utworzyć dodatkowe kursy online na inne tematy.
„Nie musisz ograniczać się do jednego produktu – możesz wprowadzać na rynek tyle, ile chcesz. A jeśli o mnie chodzi, to definicja wolności zawodowej i finansowej: biznes, który można łatwo skalować ”. – Shaa Wasmund
Simon Sinek, popularny autor Start With Why , stworzył internetowy kurs, który był rozszerzeniem tematów poruszonych w książce. Kurs zawiera bardziej szczegółowe informacje na temat tego, jak znaleźć przyczynę. To naturalne, że osoby zainteresowane książką byłyby również zainteresowane wzięciem udziału w kursie, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli nie masz treści, nie oznacza to, że cała nadzieja została utracona. Nie poddawaj się. Prawdopodobnie masz umiejętność, której inni mogą chcieć się nauczyć od Ciebie. Pomyśl o sprawach, o które w przeszłości prosili Cię ludzie. Nie jesteś w stanie sobie wyobrazić jakich dziwnych umiejętności poszukują ludzie na całym świecie.
Deanne Love z Hooplovers jest doskonałym przykładem. Deanne była nauczycielką angielskiego w Japonii i pasjonowała ją hula-hoop. W weekendy tańczyła w parku i ćwiczyła ruchy obręczą. Nie minęło dużo czasu, zanim gapie podeszli do niej, aby nauczyć tych ruchów.
Deanne zdała sobie sprawę, że mogłaby potencjalnie uczyć ludzi na całym świecie, gdyby stworzyła kurs online. I tak narodził się Hooplovers. Dziś tysiące ludzi kupuje jej kursy, a ona ma nawet zespół trenerów kółek, którzy prowadzą warsztaty na całym świecie.
„Skoncentruj się na wynikach, w których osiągnięcie Twoi klienci zainwestują. Skoncentruj się na zawężaniu grona odbiorców, zawężaniu wyniku i zawężaniu treści, a Twój kurs natychmiast się wyróżni ”. – Jeanine Blackwell
ROZDZIAŁ 3
W 2015 roku Dorie Clark właśnie opublikowała swoją drugą książkę, „Wyróżnij się”. Książka odniosła ogromny sukces i stała się jedną z najlepszych książek roku w rankingach liderów.
Ale Dorie zawsze chciała stworzyć kurs online. Wiedziała, że pomoże jej to zwiększyć jej wpływy, dotrzeć do większej liczby osób i zwiększyć przychody.
Logicznym krokiem było stworzenie kursu online, który zagłębiłby się w koncepcje poruszone w jej książce. Jednak Dorie doświadczyła porażki z poprzednim tematem książki, ponieważ przyjęła założenia dotyczące tego, czego chcą ludzie. Nie chciała popełnić tego samego błędu na swoim kursie online.
Na każdego przedsiębiorcę z udanym kursem online prawdopodobnie przypadają dziesiątki osób, które miały świetny temat i zaczęły tworzyć kurs, ale przestały. Nie byli pewni, czy ich kurs przyniesie dochód. Strach przed porażką powstrzymywał ich.
I to jest uzasadniona obawa, ponieważ są też dziesiątki osób, które stworzyły kursy online tylko po to, by przekonać się, że nikt nie chce za nie płacić. Zamiast pozwolić, by strach ją powstrzymywał, Dorie postanowiła zweryfikować swój pomysł i go sprzedać.
To pozwala sprawdzić trzy rzeczy:
- Pokazuje, czy rzeczywiście istnieje zapotrzebowanie na Twój kurs.
- Jeśli sprzedajesz go w przedsprzedaży, masz dowód, że może generować dochody.
- Tworzy listę osób, które prawdopodobnie dokonają zakupu po uruchomieniu.
Zatwierdź, pytając
Prostym sposobem na walidację kursu jest zbadanie istniejących odbiorców. Za pomocą oprogramowania takiego jak Typeform możesz stworzyć naprawdę wciągającą ankietę. W ankiecie poproś odbiorców, aby powiedzieli Ci, jakimi tematami są zainteresowani. A jeśli masz na myśli jakiś temat, zapytaj ich, czy to kurs, który by kupili.
W grudniu 2015 roku Dorie wysłała wiadomość e-mail na swoją listę. Ankieta rozpoczęła się od krytycznego pytania: „Jakie jest obecnie największe wyzwanie zawodowe?”
Takie pytanie pozwala respondentom na udzielenie dowolnych odpowiedzi, bez uprzedzeń wobec kolejnej linii pytań.
Następnie zadała kilka podstawowych pytań demograficznych (wiek, płeć itp.) I poprosiła ich, aby ocenili, które tematy, o których pisała, były dla nich najbardziej atrakcyjne. Okazało się, że zdecydowanie najpopularniejszą odpowiedzią było zostanie uznanym ekspertem w dowolnej branży.
Nie zapomnij też oprzeć się na swoich sieciach społecznościowych i offline, jeśli nie masz dużej listy e-mailowej. Możesz wrzucić ankietę na grupach na Facebooku, do których należysz, lub zapytać obecnych klientów, kiedy kupują inne produkty z Twojej oferty.
Sprzedaj w przedsprzedaży swój kurs online
Możesz także rozważyć przedsprzedaż swojego kursu. Nie tylko udowadnia, że jest popyt, ale także generuje przychody przed uruchomieniem. Nie ma to jak płacenie klientom, aby zmotywować Cię do stworzenia tego kursu! Wtedy nie masz już innego wyjścia. Taką taktykę zastosowałem w mojej akademii gdy rozpocząłem przedsprzedaż kursu „OSINT – Biały Wywiad -k kurs podstawowy” Obecnie moi studenci pytają kiedy pojawi się kurs zaawansowany i wiem, że przynajmniej część z nich z niego skorzysta. Zobacz sam jak to wygląda – Akademia Wywiadu™
„Ludzie będą głosować za pomocą swojej karty kredytowej. Jeśli faktycznie nie odłożą pieniędzy, pomysł nie zostanie jeszcze zweryfikowany ”. – Michael O’Neal
Chociaż Dorie miała wystarczająco dużo danych, chciała się upewnić, że ludzie faktycznie zapłacą za jej kurs. Skontaktowała się z pięćdziesięcioma osobami, które wypełniły jej ankietę i zapytała, czy zechciałyby przejrzeć jednostronicowy opis kursu i przekazać opinię.
Zapytała również, czy byliby zainteresowani zapisaniem się na kurs, jeśli kosztowałby on 500 USD, oraz powody, dlaczego tak się nie dzieje. Piętnaście osób odpowiedziało, a pięć zgodziło się. To wskaźnik trafień wynoszący 33%, więcej niż wystarczająco, aby to potwierdzić.
Podobnie jak Dorie, musisz najpierw wymyślić jednostronicowy opis. Skorzystaj ze wspaniałej platformy Thinkific i odbierz ode mnie za DARMO 30 dniowy okres pełnego testu, jak szybko utworzyć stronę sprzedaży i zbierać płatności oraz jak zbudować swój pierwszy kurs online. Po prostu wyjaśnij, że kurs nie został jeszcze utworzony. Tylko pamiętaj proszę aby dotrzymać słowa i zbudować kurs online, na który masz już klientów. Nie warto oszukiwać.
Ja również korzystam z tej platformy do budowania kursów online – szczerze polecam bo jest prosta w obsłudze i nic poza budowaniem szkoleń online Cię nie interesuje.
Następnie wyślij swoich odbiorców na tę stronę. Nie musisz go wszystkim promować. Wybierz niewielką grupę bardzo zaangażowanych odbiorców i udostępnij im to. Jeśli osiągniesz określony cel, powiedzmy 10 sprzedaży, potraktuj go i przejdź do następnego kroku, aby utworzyć kurs. Jeśli nie, zwróć pieniądze i wróć do kroku pierwszego.
Po wielkim sukcesie firm finansowania społecznościowego, takich jak Kickstarter i Indiegogo, ludzie są teraz bardzo zadowoleni z tego modelu zakupów w przedsprzedaży. Aby zachęcić pierwszych kilku kupujących, możesz zaoferować swój kurs we wczesnej cenie i szybko zmienić go później w Thinkific dzięki elastycznej funkcji wyceny jednym kliknięciem.
Klient Thinkific, właściciel agencji marketingu cyfrowego, Matt Kohn, wygenerował sprzedaż w wysokości 30 000 USD, zanim stworzył swój kurs. Po zweryfikowaniu zapotrzebowania na pomysł na kurs online przystąpił do tworzenia szkolenia dla swojej pierwszej rundy klientów.
Uruchom kurs pilotażowy
Po eksperymencie z przedsprzedażą Dorie wysłała kolejny e-mail do swojej szerszej publiczności. Miała czterdzieści miejsc na specjalnym kursie pilotażowym, który pozwoliłby jej zostać uznanym ekspertem, który składałby się z sześciu webinariów na żywo w okresie pięciu tygodni.
W zamian za częste dzielenie się opiniami na temat kursu (i przekazywanie referencji, jeśli im się podobało), uczestnicy uzyskaliby bardziej osobisty dostęp do niej i po znacznie niższej cenie: 500 USD zamiast 2000 USD, które kosztowałby kurs, gdy był oficjalnie uruchomiony.
Uruchomienie takiego kursu pilotażowego jest sposobem, aby włożyć minimalny wysiłek w tworzenie kursu online, zanim zainwestujesz więcej czasu w jego rozbudowę po zatwierdzeniu. Zauważ, że kurs pilotażowy Dorie był serią webinariów na żywo. Właściwie to jeszcze nie stworzyła kursu.
Celem stworzenia kursu pilotażowego jest udowodnienie, że ludzie są gotowi zapłacić za kurs dotyczący wybranego przez Ciebie tematu oraz uzyskanie opinii i referencji od uczniów. Zbierając pytania i opinie od swoich uczniów, możesz ulepszyć swój kurs, udoskonalając treść lub dodając do niego dodatkowe szkolenia i zasoby.
Pamiętaj, że Twój kurs pilotażowy jest minimalnym opłacalnym kursem online , więc uczciwe jest zaoferowanie pierwszej grupie studentów obniżonej ceny za zapisanie się na ten kurs , tak jak zrobiła to Dorie. W miarę ulepszania kursu i / lub dodawania do niego większej ilości treści na podstawie opinii zwrotnych, możesz podnieść cenę.
Jeśli myślisz o pominięciu tego kroku, powinieneś wiedzieć, że niecałą godzinę po wysłaniu tego e-maila Dorie zarobiła 22 500 $.
ROZDZIAŁ 4
Utwórz treść kursu
Po zatwierdzeniu tematu i stwierdzeniu, że jest zapotrzebowanie, czas stworzyć właściwy kurs!
W większości przypadków kurs online to po prostu sekwencja filmów. Możesz wrzucić inne rodzaje multimediów, takie jak obrazy, fragmenty dźwięku i pliki PDF. Aby było ciekawie, możesz również dodać quizy i testy, które omówię w dalszej części tego przewodnika.
Rdzeniem Twojego kursu będą te filmy, w których krok po kroku wyjaśnisz temat, którego uczysz. Możesz nagrać siebie przed kamerą lub nagrać screencast, w którym dzielisz się tym, co jest na ekranie komputera i omawiasz swoje działania.
Wybierz rodzaj filmu na podstawie tego, czego uczysz. Jeśli uczysz jogi, musisz nagrywać siebie przed kamerą. Jeśli nauczysz ludzi obsługi programu Excel, musisz udostępnić swój ekran.
Narzędzia handlu
Mając to na uwadze, zacznijmy od upewnienia się, że mamy odpowiednie narzędzia. Najważniejszym narzędziem jest Twój komputer. Z technicznego punktu widzenia, jeśli Twój laptop lub komputer ma wbudowaną kamerę i mikrofon, masz to, czego potrzebujesz, aby stworzyć kurs online. Dla lepszej jakości produkcji proponuję następujące narzędzia:
Screenflow – to dobre oprogramowanie do udostępniania ekranu. Jeśli Twój kurs składa się głównie z screencastów, pobierz Screenflow. Przechwytuje Twój ekran i głos podczas nawigacji po komputerze i wyjaśni Twoje działania. Możesz także edytować wynikowy film, jeśli popełnisz błędy.
Innym dobrym rozwiązaniem jest aplikacja OBS Studio
Możesz również zaopatrzyć swoje studio w lepszy mikron i kamerę do nagrywania. Takie rzeczy znajdziesz na popularnych platformach sprzedażowych.
Dodatkowe narzędzia
Trzy narzędzia wymienione powyżej są więcej niż wystarczające, aby rozpocząć budowanie kursów online.
Powtarzając, nie potrzebujesz tak skomplikowanej konfiguracji, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz. Inwestuj małymi krokami. Na początek wystarczy komputer lub aparat.
Utwórz konspekt kursu
Zanim zaczniesz tworzyć swoje filmy, warto poświęcić trochę czasu na zaplanowanie struktury swojego kursu online i stworzenie programu nauczania. Możesz także napisać scenariusz całego kursu lub przynajmniej zanotować punkty do omówienia. Może to zaoszczędzić wiele godzin na późniejszych powtórkach i edycji.
Najlepiej zacząć od końca i cofać się. Pomyśl o wyniku, jakiego oczekujesz od swoich uczniów po ukończeniu kursu.
Zapisz, czego student musiałby się nauczyć lub zrobić tuż przed ukończeniem kursu. Jaki był ostatni krok lub lekcja prowadząca do ukończenia tego kursu? Następnie kontynuuj ruch do tyłu, aż osiągniesz naturalną pozycję wyjściową.
Następnie zorganizuj burzę mózgów w dwupoziomową hierarchię rozdziałów i lekcji. Łatwym sposobem na to jest określenie, które części Twojego doświadczenia w nauce są Kamieniami Milowymi, a które są Krokami.
Kamienie milowe to główne osiągnięcia, a kroki to małe zwycięstwa wymagane do osiągnięcia każdego większego osiągnięcia. Określ główne osiągnięcia, jakie uczeń osiągnie po ukończeniu kursu. Możesz traktować te kamienie milowe jako rozdziały swojego kursu online.
Następnie zacznij sortować swoje kroki pod kamieniami milowymi. Pamiętaj, aby traktować swoje kroki jak lekcje w swojej platformie online. Zobacz jak to wygląda od zaplecza na mojej platformie z kursami online Akademia Wywiadu™
Ten etap może być trochę trudny i powinien zacząć naświetlać wszelkie problemy związane z tym, jak ustrukturyzowałeś już swój kurs. Jeśli kiedykolwiek utkniesz, wróć do własnego doświadczenia w nauce z tematem. Co zrobiłeś najpierw? Co chciałeś zrobić później?
Wreszcie, musimy się upewnić, że nie tworzymy żadnej dodatkowej pracy dla nas ani dla naszych przyszłych uczniów. Przyjrzyj się naprawdę krytycznie proponowanemu programowi nauczania. Spróbuj pozbyć się wszelkich dodatków lub niepotrzebnych czynności. Zadaj sobie takie pytania:
• Czy ten krok ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia tego kamienia milowego?
• Czy mój uczeń faktycznie się tutaj czegoś uczy?
• Czy można łączyć te kroki?
• Czy moi słuchacze już wiedzieliby, że wchodzi to na kurs?
• Czy ten rozdział jest za długi? Zbyt krótki? Czy mogę to połączyć z innym?
• Czy wziąłbym udział w tym kursie na początku?
Pod koniec tego ćwiczenia powinieneś mieć solidną strukturę swojego kursu.
Twórz angażujące treści
Teraz masz narzędzia i wiesz, jakie treści chcesz stworzyć, aż do poszczególnych lekcji. Czas zacząć strzelać!
W tym momencie chcesz mieć na uwadze sukces swojego ucznia. Ludzie często kupują kursy online, ale nigdy ich nie kończą z wielu powodów. Sposoby rozwiązania tego problemu omówimy później, ale powinieneś wiedzieć, że sprawienie, by Twoje treści były wciągające i ekscytujące, w dużym stopniu utrzymają zainteresowanie uczniów.
Dlatego dla każdego tworzonego filmu upewnij się, że zawiera wszystkie trzy z następujących elementów:
- Bardzo przydatne lub edukacyjne, aby uczniowie się czegoś nauczyli.
- Zabawne, aby uczniowie nie rozpraszali się.
- Inspirujące do działania, aby uczniowie przekształcali teorię w wyniki.
„Zawartość epicka to dowolna zawartość, która ostatecznie zmieni grę dla tych, którzy ją konsumują. Kurs powinien zawsze być co najmniej edukacyjny, inspirujący lub zabawny – a jeśli to możliwe,posiadać wszystkie trzy elementy w jednym. ”- Chris Ducker, chrisducker.com
Spraw, aby Twoje treści były edukacyjne
Twoim celem podczas tworzenia treści kursu online powinno być stworzenie jak najlepszej treści na określony temat. Aby to osiągnąć, musisz przeprowadzić pewne badania, aby dowiedzieć się, z czym konkurujesz.
Poszukując konkurencyjnych treści, szukaj luk do wypełnienia lub okazji do omówienia tego samego tematu, ale z trudnej perspektywy. Twoje treści muszą być lepsze, bardziej szczegółowe lub w jakiś sposób inne, aby się wyróżniały.
Wyjaśnij wielki pomysł dotyczący treści, a następnie uporządkuj wszystkie dodatkowe spostrzeżenia i pomysły („surowiec”) w motywy i / lub kroki, które wspierają Twój wielki pomysł. Twoim celem jest przedstawienie pomysłów w metodycznej i logicznej kolejności, która prowadzi odbiorców od punktu A (ich obecna rzeczywistość) do punktu B (pożądana rzeczywistość).
Udostępnij jak najwięcej informacji na swój temat, tak aby były one nadal przydatne i istotne dla Twojego tematu, ale nie przytłaczaj odbiorców zbyt dużą ilością informacji. Jeśli Twój film staje się zbyt długi, podziel go, aby ułatwić widzom efektywne przetworzenie informacji.
„Zacznij od kluczowych spostrzeżeń, które, jeśli zostaną zinternalizowane, zmieni wszystko dla czytelnika. Następnie buduj na tym, aż wszystko, co musi mu towarzyszyć w celu zapewnienia spójności i przejrzystości, zostanie uwzględnione. ”- Danny Iny, mirasee.com
Spraw, aby Twoje treści były zabawne
Nie musisz tworzyć tutaj programu Netflix, ale są pewne zasady, które możesz od nich pożyczyć, aby utrzymać zaangażowanie uczniów.
Zacznij od haczyka – większość programów telewizyjnych zaczyna się od interesującej sceny, która sprawia, że chcesz obejrzeć cały czas, aby dowiedzieć się, co będzie dalej. W ten sam sposób możesz rozpocząć lekcje od haczyka lub odważnej obietnicy tego, co nadejdzie.
Wywołaj reakcję emocjonalną – większość ludzi nie pamięta tego, co mówisz, ale zawsze będą pamiętać, jak się czuli. Aby Twoje treści były niezapomniane, muszą wywoływać emocjonalną reakcję. Jeśli Twoje treści nie sprawiają, że widzowie czegoś poczują, wkrótce o tym zapomną.
Podważaj założenia swojej publiczności – nie bój się kwestionować założeń odbiorców na Twój temat. Jeśli obecnym trendem w Twojej branży jest robienie rzeczy w określony sposób, nie wahaj się iść pod prąd i zaproponuj inne rozwiązanie. Mówienie ludziom, czego nie mają robić, jest często tak samo cenne, jak mówienie im, co mają robić.
Opowiedz historię – najlepsze programy telewizyjne to naprawdę świetne historie. W książce Building a StoryBrand autor Donald Miller podkreśla znaczenie (i skuteczność!) Stosowanie narracji również w treści. Im więcej opowiesz historie, z którymi Twoi klienci mogą się odnieść, tym większe jest prawdopodobieństwo, że zainteresują się Twoimi treściami.
Wreszcie, najlepszą radą, jaką możemy ci dać, jest po prostu być sobą. Jeśli jesteś z natury zabawny, nie ograniczaj tych instynktów, tylko dlatego, że Twój temat jest poważny. I odwrotnie, nie zmuszaj się do bycia zabawnym. Będąc autentycznym przed kamerą, Twoi uczniowie będą się z Tobą lepiej kontaktować.
Spraw, by Twoje treści były inspirujące
Ostatecznie, bez względu na to, jak pouczające lub zabawne są Twoje treści, jeśli uczniowie w rzeczywistości nic z nimi nie zrobią, nie uzyskają rezultatów.
Aby zainspirować odbiorców do zmiany i / lub podjęcia działań, Twoje treści powinny dotyczyć problemu, który chcą rozwiązać (ich bólu / aktualnej rzeczywistości), a także korzyści z proponowanego rozwiązania (ich przyjemność / pożądana rzeczywistość).
Na końcu każdej lekcji wideo należy zawsze podać jasny następny krok (wezwanie do działania), które widzowie powinni podjąć. Może to być zadanie, quiz lub po prostu przejście do następnego filmu.
Wreszcie nie wystarczy po prostu powiedzieć uczniom, co mają robić. Musisz także pomóc im uwierzyć, że potrafią to zrobić. Pojęcie to znane jest jako poczucie własnej skuteczności, które definiuje się jako wiarę danej osoby w jej zdolność do odniesienia sukcesu.
Jeśli Twoi odbiorcy nie wierzą, że mogą coś zrobić, nie ma znaczenia, jak jasno przedstawisz im wymagane kroki, nie podejmą żadnych działań. Muszą wierzyć, że nowa rzeczywistość, którą im obiecujesz, jest dla nich możliwa.
Sposób, w jaki to robisz, opiera się na dowodzie społecznym. Pokaż swoim odbiorcom przykłady innych ludzi, takich jak oni, którzy wykonali kroki, których uczysz, i osiągnęli obiecany rezultat. Zdecydowana większość Twoich odbiorców musi zobaczyć dowód społeczny, zanim podejmą jakiekolwiek działania.
„Prawdziwa wartość treści edukacyjnych polega na ich zastosowaniu. Musisz skłonić widza, aby faktycznie zastosował to, czego się nauczył, a aby to zrobić, musisz uczynić to dla niego koniecznością. Spraw, aby cokolwiek zechcesz, było nieodparte. Często odbywa się to poprzez wyjaśnienie korzyści (przyjemności), a także konsekwencji (bólu) niepodejmowania działań. ”- Stefan James
W porządku, wystarczy teorii. Nagraj swoje filmy i zakończ tworzenie swojego kursu online!
Ostatnia rada: nie daj się wciągnąć w próbę uczynienia go idealnym.
To kolejny powód, dla którego większość ludzi tak naprawdę nie uruchamia swoich kursów.
Piękno kursów online, w przeciwieństwie do książek, polega na tym, że zawsze możesz je zaktualizować. Twórz swoje filmy teraz, bez względu na to, jak niedopracowane mogą się wydawać, umieszczaj je w Internecie, a następnie udoskonalaj je z czasem, gdy uczniowie przekazują Ci opinie.
ROZDZIAŁ 5
Hostuj swój kurs online
Chris Newman jest zawodowym pilotem dronów, który specjalizuje się w zdalnie sterowanej wideografii i fotografii lotniczej. W kwietniu 2014 roku Chris opublikował krótki film na swoim kanale YouTube, aby ogłosić, że zamierza stworzyć kurs o lataniu dronami.
Chris miał już dużą bibliotekę filmów ze swojego drona. Dzięki dodatkowym treściom instruktażowym miał świetny punkt wyjścia do swojego kursu online. Już korzystał z YouTube, aby udostępniać wiele z tych filmów, ale potrzebował czegoś, co uniemożliwiłoby ludziom dostęp do jego kursu bez zapłacenia za niego.
Musiał stworzyć witrynę ze stroną sprzedaży, możliwością przesyłania i hostowania swoich filmów wideo, zbierania płatności za pośrednictwem internetowego formularza karty kredytowej i natychmiastowego umożliwienia swoim klientom strumieniowego przesyłania wspomnianych filmów.
Można to zrobić na 3 sposoby:
Opcja 1: samodzielny hosting
Jak sama nazwa wskazuje, dzięki tej opcji możesz samodzielnie hostować filmy. Oznacza to wynajęcie serwera, założenie na nim strony internetowej, skonfigurowanie systemu przetwarzania płatności i tak dalej.
Istnieje oprogramowanie takie jak WordPress do tworzenia witryny i wtyczki do reszty, ale pod koniec dnia nadal wymaga dużej wiedzy technicznej i jest bardzo czasochłonne w konfiguracji. Nie wspominając o tym, że jeśli coś się zepsuje, jesteś sam, aby to naprawić.
Kiedy Chris tworzył swój kurs online, użył swojej witryny WordPress z motywem e-learningowym, aby go hostować. Po uruchomieniu swojego kursu zaczął wyświetlać reklamy i organizować seminaria internetowe, aby promować swój kurs. Pewnego razu, po wydaniu około 1500 dolarów na reklamy, skierował tak duży ruch na swoją witrynę internetową, że uległa awarii.
Kiedy to samo wydarzyło się po raz drugi, wiedział, że musi znaleźć lepszy system do prowadzenia kursu.
Opcja 2: Rynki kursów online
Chris słyszał o platformach handlowych takich jak Udemy , w których po prostu przesyłasz swoje filmy i pozwalasz im zająć się resztą. Promują go w swojej bazie danych studentów, zbierają opłaty, zapewniają uczniom dostęp do filmów.
Brzmi świetnie, ale ostatecznie wszystko kontrolują. Musisz przestrzegać ich warunków i często będziesz mieć ograniczenia, takie jak cena kursu lub liczba wysyłanych e-maili do studentów. Biorą też udział w ogromnym podziale środków za Twoją sprzedaż.
Dla Chrisa ważne było, aby mieć pełną kontrolę i elastyczność, jeśli chodzi o wycenę kursu. Chciał mieć możliwość tworzenia kodów rabatowych na swój kurs online, aby móc oferować specjalne ceny dla niektórych osób (takich jak na przykład osoby, które biorą udział w jego webinarach). Chciał również dać swoim studentom możliwość opłacenia kursu w serii miesięcznych opłat zamiast płacenia pełnej ceny z góry.
Opcja 3: Systemy zarządzania nauką
Platformy kursów online lub systemy zarządzania nauczaniem (LMS) to najlepsze z obu światów. Dają Ci pełną kontrolę nad wszystkim i są bardzo łatwe w konfiguracji.
Thinkific jest jednym z przykładów. Aby sprzedawać swoje kursy online na Thinkific, wystarczy założyć konto i przesłać zawartość kursu. Thinkific ma wszystkie funkcje potrzebne do sprzedaży i dostarczania tego kursu.
Systemy płatności są już wbudowane, więc wszystko, co musisz zrobić, to ustawić cenę. Za pomocą kilku kliknięć możesz zmienić branding i projekt całej witryny. Możesz tworzyć potężne strony sprzedażowe dla swoich kursów za pomocą wbudowanego / intuicyjnego kreatora przeciągania i upuszczania.
Doświadczenie edukacyjne dla twoich uczniów również będzie znacznie lepsze. Treść Twojego kursu jest dostarczana do nich w intuicyjnym interfejsie, a oni mogą uzyskać do nich dostęp nawet na swoich telefonach. Możesz także dodawać elementy interaktywne, takie jak quizy i ankiety.
„Thinkific to w pełni funkcjonalny pakiet kursów online. Dla nas był wspaniały. Podejmowaliśmy próby z wieloma systemami, płatnymi i bezpłatnymi w części ale zawsze coś było nie tak jak należy. W Akademia Wywiadu™, naprawdę przebudowaliśmy naszą działalność w oparciu o Thinkific do dostarczania większości naszych treści. Przty wyborze systemu do kursów online pamiętaj, że Twoja główna praca będzie się skupiać wokół tworzenia i sprzedaży, czy będziesz miał tyle siły i czasu aby jeszcze dbać o zaplecze?”.
Po wypróbowaniu innych opcji, Chris zdecydował, że Thinkific spełnia wszystkie jego kryteria. Zdecydował się na wybrany Biznes Plan, w którym w zamian za stałą miesięczną opłatę zachowuje wszystkie przychody ze sprzedaży kursów.
Dzięki wbudowanej funkcji przesyłania zbiorczego Chris był w stanie przesłać całą zawartość swojego kursu w zaledwie kilka minut.
ROZDZIAŁ 6
Wyceń swój kurs online
Zanim udostępnimy nasz kurs publicznie i zaczniemy generować dochody, musimy najpierw odpowiedzieć na małe pytanie. Ile będziemy pobierać za ten kurs online?
To wymaga więcej niż kilku minut zastanowienia, ponieważ niewłaściwa wycena kursu online może spowodować utratę dochodów. Cena jest zbyt wysoka, to ludzie mogą nie kupować. Wyceń to nisko i zostawiasz pieniądze na stole.
Ponadto cena kursu ma bezpośredni wpływ na praktycznie każdy aspekt prowadzonej przez Ciebie działalności związanej z kursami online – od marketingu po typ uczniów, których przyciągasz, po to, ile wsparcia i uwagi możesz zapewnić swoim studentom.
Kwestia cen kursów online pojawia się również często w naszym profilu na Facebooku i ogólnie wśród instruktorów online. Nie ma jednej odpowiedzi dla wszystkich, ale istnieją pewne wskazówki, których możesz przestrzegać, aby osiągnąć swój unikalny punkt cenowy. Wyjaśnimy je w kolejnych artykułach.
Wybierz model biznesowy
Musimy zacząć od wybrania modelu biznesowego. Istnieją dwie szerokie kategorie – jednorazowe lub cykliczne (znane również jako model członkostwa).
W przypadku modelu jednorazowego studenci płacą z góry lub w ratach za dostęp do kursu online. Zwykle po dokonaniu płatności mają nieograniczony dostęp do Twojego kursu. To jest model, którego ja używam w Akademia Wywiadu™
W modelu członkostwa studenci płacą regularnie, zwykle co miesiąc. To działa, jeśli co miesiąc masz dla nich coś nowego. Jeśli anulują subskrypcję, utracą dostęp do Twojego programu.
„Twoja witryna członkostwa będzie obejmowała dodawanie i dostarczanie nowych, nowych treści z biegiem czasu, w przeciwieństwie do gotowego artykułu, który jest statyczny i kompletny pod względem celów nauczania. Przeciętna witryna członkostwa ma stałą, stałą zawartość. Zwykle jest to element społecznościowy, czasami jest element coachingu ”.
Możesz również połączyć te dwa modele, aby stworzyć hybrydę, w której ludzie płacą ryczałt za podstawowy kurs online, a następnie dołączają do członkostwa w celu ciągłego coachingu lub mentoringu.
Najprostszym sposobem ustalenia, który model jest odpowiedni dla Ciebie, jest zadanie sobie pytania, czy zamierzasz co miesiąc publikować nowe treści, czy też możesz wykorzystać kurs za jednym razem. Jeśli tak jest, użyj modelu członkostwa. Jeśli to drugie, użyj modelu jednorazowego.
Poniższe wskazówki opierają się na modelu jednorazowym, ale dotyczą też członkostwa.
Unikaj niskich cen
Pierwszą wskazówką jest unikanie sprzedaży kursu online za niską cenę, bez względu na to, jak kuszące może to być. Dzieje się tak z kilku powodów.
To obniża postrzeganą wartość kursu. Mogę mieć kłopoty, mówiąc to, ale torebka to torebka, niezależnie od tego, czy kupisz ją od Burberry, czy u sprzedawcy ulicznego. Jednak Burberry ucieka przed astronomicznymi cenami ze względu na postrzeganą wartość, jaką wyższy punkt cenowy nadaje jej produktom. I odwrotnie, gdy produkt jest wyceniany tanio, często jest postrzegany jako niższej jakości.
Twoje marże na marketingu będą zbyt niskie. Jest to szczególnie ważne, jeśli wyświetlasz reklamy na swoim kursie. Może się okazać, że wydanie 500 USD na reklamy skutkuje pięcioma sprzedażami. Jeśli więc Twój kurs kosztuje mniej niż 100 USD, w rzeczywistości tracisz pieniądze.
Rywalizacja cenowa to wyścig do dna. Bez względu na cenę kursu online, ktoś zawsze będzie w stanie go pokonać. Klienci, którzy są lojalni sprzedawcy z najniższą ceną, i tak nie są klientami, których byś chciał. Skoncentruj się na marketingu swojego kursu online wśród osób, które uszanują jego wartość i nie zamierzają anulować zakupu i poprosić o zwrot pieniędzy w momencie, gdy znajdą podobny, tańszy kurs.
Utrudnia przyciąganie afiliantów i partnerów. Naprawdę skutecznym sposobem na promowanie Twojego kursu są partnerstwa Joint Venture, w ramach których masz kogoś z dużą publicznością, aby promować Twój kurs za prowizję partnerską. Ale jeśli twój kurs ma niską cenę, prowizje będą zbyt niskie, aby ktokolwiek był zainteresowany.
Sprzedaż taniego kursu wymaga tyle samo wysiłku, co sprzedaż drogiego kursu. To może cię zaskoczyć, ale to prawda. Proces sprzedaży, przez który prowadzisz kogoś, aby sprzedać tańszy kurs online, prawdopodobnie nie będzie różnił się zbytnio od procesu, przez który prowadzisz go, aby kupić droższy kurs. Omówimy to dokładniej w następnej sekcji dotyczącej uruchamiania i marketingu kursu.
Oczywiście nie oznacza to, że nigdy nie powinieneś mieć taniego kursu. Są chwile, kiedy warto oddać je bezpłatnie lub po niskich kosztach, aby przyciągnąć potencjalnych klientów, takich jak Hootsuite i Later, lub jeśli robisz kurs pilotażowy, jak omówiliśmy w poprzednim rozdziale.
Jeśli jednak Twoim głównym celem jest generowanie przychodów, a kurs online zapewnia dużą wartość, wyceń go wyżej. Na koniec pamiętaj, szanuj swoją pracę.
Kiedy cena jest odpowiednia
Więc wyższa cena jest generalnie lepsza, jeśli chodzi o ceny. Jak wiemy z zajęć z ekonomii, popyt spada, gdy podnosimy ceny. Tempo spadku popytu pomaga nam określić optymalny punkt, w którym możemy zmaksymalizować przychody.
Powiedzmy, że zaczynamy od sprzedaży naszego kursu online za 1000 USD i kupuje go 10 osób. To 10 000 dolarów przychodu. Jeśli podwoimy naszą cenę do 2 000 USD i 7 osób, daje to 14 000 USD przychodu. Więc lepiej sprzedamy go za 2000 $, chociaż mniej ludzi go kupiło.
Ale jeśli tylko 4 osoby kupią za 2000 USD, nasz przychód wyniesie 8000 USD. Wcześniejsza cena 1000 USD byłaby lepsza.
Idealnie byłoby, gdybyśmy chcieli przetestować różne punkty cenowe, abyśmy mogli dowiedzieć się, gdzie jest ten słodki punkt.
Dodaj wartość, aby podnieść ceny
Może się okazać, że kiedy zaczynasz, Twoja najkorzystniejsza cena jest dość niska. Rynek zdecydował, że nie chce płacić za kurs powyżej określonej ceny, w oparciu o wartość, jaką zapewnia.
To nie znaczy, że twój kurs jest porażką. Jak wspomniano wcześniej, piękno kursu online polega na tym, że zawsze można go ulepszyć. Jeśli weźmiesz pod uwagę opinie swoich uczniów i stale dodasz więcej wartości, możesz zacząć podnosić ceny. Oto kilka metod, aby to zrobić:
Oferuj coaching indywidualny lub grupowy. Obie te metody świetnie nadają się do rozliczania uczniów za ukończenie kursu i dostarczania im spersonalizowanych informacji zwrotnych.
Prowadź comiesięczną rozmowę na żywo ze studentami. Możesz wykorzystać ten czas z nimi, aby odpowiedzieć na konkretne pytania, zagłębić się w określony temat bardziej szczegółowo, a nawet zaprosić gościa, aby podzielił się swoimi spostrzeżeniami ze swoimi uczniami.
Uwzględnij zasoby do pobrania, takie jak arkusze robocze, szablony, listy kontrolne i przewodniki po zasobach. Daje to uczniom większą kontrolę i poprawia ich doświadczenie w nauce.
Zaproponuj plan płatności. To sprawdzony sposób na zwiększenie sprzedaży kursu online w wyższej cenie. Wiele osób woli rozłożyć koszt kursu na dłuższy okres, zamiast płacić za niego w całości z góry.
Twórz partnerstwa, aby oferować oprogramowanie, zasoby lub inne kursy. Jeśli Twój kurs poleca uczniom określone zasoby, narzędzia lub oprogramowanie, świetnym sposobem na zwiększenie wartości kursu jest nawiązanie współpracy ze sprzedawcami tych zasobów w celu stworzenia specjalnej oferty dla uczniów.
Zaoferuj certyfikat ukończenia. Certyfikaty ukończenia kursu stanowią skuteczną wartość dodaną, ponieważ dają uczniom coś, czym mogą się „pochwalić” po ukończeniu kursu. Mogą być również świetne do zwiększenia zaangażowania studentów, ponieważ nagroda w postaci certyfikatu pomaga im zachęcić uczniów do ukończenia kursu.
Utwórz poziomy cenowe . Kupujący uwielbiają mieć różne opcje (to kwestia psychologiczna). Jeśli oferujesz tylko jedną konkretną cenę za swój kurs online, najprawdopodobniej będą traktować konkurencyjne kursy jako inne opcje. Tworząc różne poziomy cenowe dla tego samego kursu, zaspokajasz potrzebę kupującego, aby porównać różne opcje.
Chociaż warto poświęcić czas na myślenie o cenie kursu, nie chcesz zbyt długo utknąć na tym etapie. Jeśli nadal nie masz pewności, po prostu wybierz cenę, którą uważasz za przystępną, ale niezbyt niską, i zacznij od tego. Możesz nawet zapytać kilka osób, ile byliby skłonni zapłacić za Twój kurs online.
Chodzi o to, aby po prostu rozpocząć, a następnie zaktualizować ceny później, gdy ulepszasz kurs.
ROZDZIAŁ 7
Utwórz stronę sprzedaży kursów
Ostatnim elementem przed opublikowaniem jest utworzenie strony sprzedaży kursu online (nazywanej również opisem kursu, stroną docelową lub listem sprzedażowym). To jest strona, która opisuje Twój kurs, ale co ważniejsze, przekonuje kogoś do zapisania się na niego. Jest to strona, którą odwiedzają ludzie, zanim zdecydują się zapisać – lub nie zapisują – na Twój kurs.
Krok 7 dotyczący uruchomienia i marketingu kursu będzie polegał na kierowaniu ruchu na tę stronę, dlatego ważne jest, aby najpierw umieścić stronę sprzedaży.
Zanim przejdziemy do tego, co składa się na dobrą stronę sprzedażową, musisz znać odpowiedzi na te trzy pytania:
Dla kogo jest ten kurs? Nikt nie kupuje kursu, oni kupują rozwiązania swoich problemów. Oznacza to, że Twój kurs online rozwiązuje konkretny problem dla określonej grupy osób. Jeśli uczysz programu Excel, docelową grupą docelową mogą być studenci finansów.
W czym im to pomaga? W tym miejscu musisz wyartykułować, jakie wyniki Twój kurs online pomoże osiągnąć docelowym odbiorcom. Im bardziej jesteś dokładny, tym lepiej. Dzięki kursowi Excel możesz zwiększyć ich produktywność trzykrotnie.
Dlaczego jest to dla nich korzystne? Spróbuj przełożyć uzyskane wyniki na rzeczywiste korzyści. Jeśli Twój kurs Excela sprawia, że są bardziej produktywni, może to oznaczać, że otrzymują lepsze wynagrodzenie lub dostają prestiżową posadę finansową.
Kiedy już odpowiesz na te pytania, połącz je w jednym zdaniu, korzystając z poniższych schematów. To jest Twoja wyjątkowa propozycja wartości , która stanowi podstawę Twojej strony sprzedażowej.
Anatomia strony sprzedażowej (landing page)
Czy nie byłoby wspaniale, gdybyśmy mogli po prostu wkleić naszą propozycję wartości na naszej stronie sprzedaży i nazwać to hitem dnia? Gdyby to było takie proste!
Musisz jednak zrobić trochę więcej, aby przekonać ludzi do wydania pieniędzy na Twój kurs. Będziesz musiał rozpakować swoją propozycję wartości na stronie sprzedaży, używając następujących 10 elementów w kolejności.
Atrakcyjny nagłówek
Celem tego nagłówka jest przyciągnięcie uwagi czytelników i sprawienie, że będą chcieli czytać dalej. Potraktuj to jako reklamę swojej strony sprzedaży. Jeśli cała grupa docelowa, którą widzi Twój nagłówek poczuje się zachęcona do dalszej lektury?
Historia otwarcia
Następnie przedstaw problem, którego doświadczają i przypomnij o koszcie związanym z nierozwiązywaniem go. Pokaż czytelnikowi, że rozumiesz jego obecny ból lub frustrację, wyjaśniając, jak Ty też tego doświadczyłeś w przeszłości. Służy to jako przygotowanie do rozwiązania (kursu), które będzie następne.
„Wzmocnij konsekwencje nierozwiązania problemu i aspiracji, jakie mają na przyszłość. To naprawdę klucz do sprzedaży i prawdopodobnie najbardziej zaniedbany krok w tym procesie ”.
Rozwiązanie (Twój kurs online)
Jeśli wystarczająco dobrze opisałeś problem i pokazałeś koszty jego nierozwiązania, naturalnym krokiem powinno być przedstawienie swojego kursu jako rozwiązania. W tym miejscu wyjaśniasz, czego dokładnie uczy Twój kurs i jak może zaoszczędzić uczniom wiele bólu i frustracji.
Korzyści
Podobnie jak w przypadku ćwiczenia propozycji wartości, chcemy jasno określić korzyści, jakie nasz kurs przynosi naszym studentom. Jeśli masz wiele różnych korzyści, podziel go na wypunktowane punkty, aby był czytelny.
Bonusy
Wypisz dodatkowe materiały i zasoby, które są zawarte w twoim kursie. Omówiliśmy niektóre z nich w sekcji dotyczącej dodawania wartości do Twojego kursu. Mają one na celu uzupełnienie materiału kursu i poprawę ogólnego doświadczenia edukacyjnego dla Twoich uczniów.
Referencje
Jeśli czytelnicy nadal nie są przekonani, że Twój kurs może zrobić to, co obiecujesz, musisz pokazać im dowód. Dołącz referencje od byłych uczniów i opisz, w jaki sposób pomógł im Twój kurs.
Dzięki Platformie, którą Ci polecam masz również możliwość zbierania recenzji od swoich uczniów i wyświetlania ich na stronie sprzedaży kursu.
Wiarygodność
W tym miejscu mówisz czytelnikom, kim jesteś i dlaczego powinni ufać, że ich nauczysz. Nie skorzystałbyś z porady fitness od kogoś, kto nigdy nie był na siłowni, prawda? Nie krępuj się pochwalić swoimi osiągnięciami i zaprezentować tutaj swoją wiedzę.
Często zadawane pytania (FAQ)
Sekcja często zadawanych pytań powinna przezwyciężyć wszelkie zastrzeżenia i obawy czytelnika z ostatniej chwili. Gdybyś prowadził prezentację sprzedażową kursu 1 na 1 potencjalnemu studentowi, jakie pytania prawdopodobnie zadaliby Ci, zanim zdecydują się na zakup Twojego kursu?
Cennik
Technicznie rzecz biorąc, ta część jest obsługiwana za Ciebie przez przyciski zakupu, które są automatycznie dodawane na dole strony kursu w Platformie Thinkific. Biorąc to pod uwagę, nadal dobrze jest powiedzieć czytelnikowi, aby zapisał się na Twój kurs. Nigdy nie zakładaj, że czytelnik wie, co robić dalej.
Odwrócenie ryzyka
Dobrze jest obiecać czytelnikom, że potrafisz rozwiązać ich problemy i że jesteś do tego najlepszą osobą. Ale zawsze będzie w ich głowach dokuczliwa myśl – co, jeśli twój kurs nie spełnia obietnicy? Odpowiedzią na to jest odwrócenie ryzyka.
Powszechną techniką odwracania ryzyka jest oferowanie 100% gwarancji zwrotu pieniędzy w określonym czasie, na przykład 30 dni. To zdejmuje całe ryzyko kupienia kursu z ich barków. Zasadniczo mówisz: „Jestem tak pewny, że mój kurs Ci się spodoba, że jeśli tego nie zrobisz, jestem gotów oddać Ci wszystkie pieniądze”.
Jeśli umieścisz wszystkie te elementy na stronie sprzedaży kursów, powinieneś mieć coś, co jest naprawdę atrakcyjne i prowadzi do wysokiego współczynnika konwersji.
Utworzenie takiej strony sprzedaży dla kursu online jest w Thinkific dość proste. Intuicyjny kreator stron umożliwia tworzenie wspomnianych powyżej sekcji i dodawanie do nich dowolnych treści.
ROZDZIAŁ 8
Promuj swój kurs online
Platforma Thinkific bardzo ułatwia projektowanie witryny kursu, przesyłanie treści, ustalanie ceny i publikowanie. Ale Twoja podróż tak naprawdę zaczyna się dopiero po naciśnięciu przycisku publikowania. Teraz nadszedł czas, abyś zaczął promować swój kurs online i generować przychody. Pamiętaj, że w tym momencie Twoja przygoda z kursami online jest porównywalna do poustawiania półek w sklepie i wystawienia na nich towaru – teraz musisz zrobić wszystko aby jak najwięcej klientów „weszło do Twojego sklepu”.
Przyjrzyjmy się podróżom dwóch odnoszących sukcesy twórców kursów Thinkific, aby zobaczyć, jak to zrobili.
Dziewięć lat temu Elizabeth Rider założyła blog z pasji do zdrowia i dobrego samopoczucia. Jej blog rozpoczął się jako sposób na dzielenie się spostrzeżeniami, wskazówkami żywieniowymi i zdrowymi przepisami dla wszystkich zainteresowanych.
Gdy jej czytelnictwo rosło, zdała sobie sprawę, że blog jest czymś, na czym mogłaby potencjalnie zarabiać. Zaczęła od oferowania swoim czytelnikom i subskrybentom coachingu 1-1. Kiedy zdała sobie sprawę, że nie może tego skalować, przeszła na sprzedaż kursów online. Jej kurs, który zdobył już publiczność, odniósł natychmiastowy sukces.
Dziś kursy Elizabeth generują dla niej setki tysięcy dolarów dochodu. Wszystko zaczęło się od małego bloga lata temu.
Z drugiej strony John Michaloudis nie zaczynał od bloga. Jako księgowy John był mistrzem w korzystaniu z programu Excel. Odkrył, że pomaga innym w korzystaniu z niej i zdał sobie sprawę, że jest okazja, aby wykorzystać swoją wiedzę w kursie online.
Bez zalet posiadania dużej listy czytelników lub listy e-mailowej, kurs Johna przyniósł tylko niewielką sprzedaż na początku. Ale to go nie powstrzymało. Dzień po dniu, tydzień po tygodniu, John promował swój kurs i powoli zwiększał sprzedaż.
Obecnie jego kurs generuje dla niego ponad 20 000 dolarów miesięcznego dochodu, co pozwala mu odejść z pracy i skupić się na sprzedaży większej liczby kursów online.
Prawdopodobnie Twoja podróż jest podobna do jednej z tych dwóch. Możesz być blogerem, autorem, YouTuberem lub kimś, kto ma publiczność taką jak Elizabeth i chcesz zarabiać na tej publiczności dzięki kursowi online. Masz tutaj przewagę, ponieważ możesz promować swój kurs online na swojej liście e-mailowej i sprzedawać go natychmiast po opublikowaniu.
Ale jeśli jesteś podobny do Johna, te sprzedaże nie nadejdą od razu. Będziesz musiał stale promować swój kurs online i może minąć kilka miesięcy, zanim zaczniesz zarabiać zmieniające życie i dochody. Pamiętaj aby nigdy się nie poddawać. Zawsze można coś zmienić bądź poprawić ale nie warto rezygnować z marzeń.
Tak czy inaczej, będziesz potrzebować lejka sprzedażowego, zanim faktycznie zagłębisz się w taktyki marketingowe. Taktyka marketingowa to metoda rozpowszechniania informacji o Twoim kursie online. Na przykład wyświetlanie reklam na Facebooku to taktyka marketingowa.
Z drugiej strony lejek sprzedaży to cały proces, przez który prowadzisz potencjalnych studentów i który kończy się podjęciem przez nich decyzji o zapisaniu się (lub nie zapisaniu się) na Twój kurs. Budowaniem lejka sprzedażowego zajmiemy się w kolejnym artykule – nie zapomnij zapisać się na mój newsletter aby nie ominęły Cię te informacje.
ROZDZIAŁ 9
Pomóż swoim uczniom odnieść sukces
Dr Carrie Rose jest pedagogiem, przedsiębiorcą i profesjonalnym mówcą. Jako dziecko Carrie miała dysleksję i zmagała się z nauką. To skłoniło ją do zdobycia doktoratu w zakresie przywództwa edukacyjnego i strategii uczenia się, aby móc pomagać innym z podobnymi problemami.
Kiedy Carrie zaangażowała się w świat nauki online, zdała sobie sprawę, że wiele kursów online nie jest tworzonych zgodnie z odpowiednimi strategiami uczenia się. Obecnie jej badania i nauki koncentrują się na wdrażaniu tych strategii w kursach online i zwiększaniu wskaźników ukończenia.
Twoja rola jako twórcy kursów online nie kończy się z chwilą dokonania sprzedaży. Twoim obowiązkiem jest dopilnowanie, aby Twoi uczniowie faktycznie nauczyli się tego, czego uczysz i odnieśli sukces.
Poza tym szczęśliwi studenci, którzy odnieśli sukces, częściej polecają znajomych, wracają na przyszłe kursy, udzielają pomocnych opinii, zostawiają pozytywne recenzje i referencje, a także rzadziej proszą o zwrot pieniędzy w przypadku płatnych kursów.
Krótko mówiąc, kiedy Twoi uczniowie odnoszą sukcesy, Ty też. Zacznijmy od zdefiniowania, czym jest sukces, zanim porozmawiamy o tym, jak go poprawić.
Mierzenie sukcesu uczniów
Kluczem do mierzenia sukcesu jest zdefiniowanie jasnego celu lub wyniku, który ma miejsce po ukończeniu kursu online i wprowadzeniu go w życie. Tak więc w przypadku kursu programu Excel zamiast mówić „doskonalić się w programie Excel” zdefiniuj sukces jako możliwość utworzenia tabeli przestawnej lub czegoś podobnego.
Aby właściwie zmierzyć sukces, kroki są stosunkowo proste:
Przed przystąpieniem do kursu lub na samym początku:
- Zapytaj uczniów o ich najważniejszy cel lub cel wzięcia udziału w tym kursie
- Zapytaj ich, jak daleko są do tego celu, według którego są obecnie (1-100%)
Po ukończeniu kursu:
- Powtórz cel, który ci wyznaczają, na początku kursu i zapytaj, jak daleko do tego celu według nich są (1-100%)
Zmierz zmianę procentową od pytania 2 przed kursem do pytania 3 po kursie. Istnieje wiele innych iteracji, które możesz wykonać na tych pytaniach, ale zadając tylko te pytania, będziesz miał doskonałą podstawę do pomiaru sukcesu.
Thinkific ma wbudowaną funkcję, która to umożliwia. Możesz włączyć śledzenie celów uczniów w każdym kursie, aby uchwycić ich cele edukacyjne na początku kursu i postępy w realizacji tego celu na końcu kursu.
„Zawsze buduj swój kurs mając na uwadze określone cele nauczania. Dowiedz się, czego oczekujesz od swoich uczniów, a także dowiedz się, co wykracza poza zakres kursu. Zawsze możesz później utworzyć więcej kursów na dodatkowe tematy. Nie próbuj gotować oceanu, po prostu osiągnij DOBRZE dwa lub trzy efekty uczenia się podczas jednego kursu. ”
Zapewnienie sukcesu
Teraz, gdy masz już sposób na ustalenie, czy Twój kurs ma wpływ na uczniów, czas popracować nad poprawą tej liczby. W idealnym świecie, jeśli twoi uczniowie skupią się, ukończą kurs i wykonają zadania, które im powierzysz, powinni odnieść sukces.
W prawdziwym świecie tak się nie dzieje. Ludzie mają inne priorytety i obowiązki, łatwo się rozpraszają i zdarzają się nieoczekiwane rzeczy, które pokrzyżują nawet najlepsze plany.
Twoja rola polega na utrzymaniu ich zaangażowania, gdy są zalogowani na Twoim kursie, i zachęceniu ich do powrotu, gdy życie ich zabierze.
Odwołaj się do wszystkich stylów uczenia się
Nie każdy uczy się w ten sam sposób. Niektórzy uczą się wizualnie i lubią oglądać obrazy i filmy, aby zrozumieć koncepcję. Inni wolą dźwięk, a nawet tekst.
Odwołaj się do wszystkich stylów, tworząc treści, które można konsumować na wiele sposobów. Zamiast używać tylko wideo, usuń dźwięk i utwórz osobną lekcję audio. Thinkific jest przyjazny dla urządzeń mobilnych, więc uczniowie mogą słuchać Twojego kursu w dowolnym miejscu.
Przygotuj transkrypcję lekcji do pobrania lub podsumowanie w formacie PDF dla osób, które wolą czytać. W Thinkific możesz przesyłać takie pliki bezpośrednio do rozdziału, aby mieć do nich łatwy dostęp.
Spraw, aby Twoje treści były przydatne
Kiedy chodziliśmy do szkoły, musieliśmy siedzieć na zajęciach, które trwały co najmniej godzinę lub pół godziny. Jako dorośli często nie mamy zbyt dużo czasu. Wolimy również uczyć się w małych kawałkach niż w pozycji siedzącej przez długi czas.
„Dorośli uczą się wybiórczo. Wybieramy i wybieramy. Jeśli masz swoje treści podzielone na małe kawałki, możesz zadać uczniom konkretne pytania, aby określić, które treści powinni wziąć ”.
Sugeruję Ci, że powinieneś podzielić swoje treści na mniejsze części i pozwolić uczniom wybierać i wybierać to, czego chcą. Pamiętaj, że nie mierzymy sukcesu liczbą godzin kursu, które obejrzeli. Chodzi o to, czy czują, że zrobili postęp w realizacji swojego celu. Lekcje najlepiej budować w formie mikro lekcji o długości od 5 do 15 minut.
Stwórz odpowiedzialność
W szkole dostawaliśmy punkty za przewinienie, gdybyśmy nie odrabiali lekcji. Podczas nauczania dorosłych na kursie online kary tak naprawdę nie działają, więc potrzebujemy innych sposobów na stworzenie takiej odpowiedzialności.
Presja rówieśników jest często skutecznym sposobem, aby to osiągnąć. Możesz łączyć uczniów, którzy mają podobne cele, i sprawić, by wzajemnie się rozliczali. Niektórzy twórcy kursów mają grupy na Facebooku, w których uczniowie muszą publikować swoje postępy, a wszyscy inni uczestnicy kursu pociągają ich do odpowiedzialności.
Możesz także osobiście pociągać uczniów do odpowiedzialności. Możesz np. wysyłać SMS-y do swoich uczniów, jeśli widzisz, że pozostają w tyle. W systemie Thinkific możesz zobaczyć raporty postępów dla całej klasy, dzięki czemu wiesz, kto nie nadąża.
Bardziej skalowalnym sposobem kontynuacji jest skonfigurowanie e-maili. Jeśli zintegrujesz rozwiązanie do marketingu e-mailowego, takie jak Aweber, możesz tworzyć automatyczne wiadomości e-mail, które będą wysyłane w określone dni w zależności od tego, kiedy ktoś zapisze się na Twój kurs online.
Dodaj komponenty aplikacji
Innym sposobem, aby pociągnąć uczniów do odpowiedzialności, ale także wzmocnić proces uczenia się, jest skłonienie ich do stosowania koncepcji, których uczysz.
Zadawanie im zadań lub prac domowych na podstawie poprzedniego rozdziału jest skutecznym sposobem na zrobienie tego. Możesz nawet poprosić uczniów o przesłanie swoich prac domowych z powrotem do platformy kursowej, abyś mógł je ocenić.
Aby pójść dalej, zrób prosty quiz na końcu rozdziału, w którym zapytasz ich, czy ukończyli pracę domową. Jeśli odpowiedzą „Nie”, możesz powstrzymać ich przed przejściem do następnej sekcji, dopóki tego nie zrobią. Oczywiście opiera się to na systemie honoru.
Dodaj interaktywność
Zwiększenie interaktywności kursu online, a nie tylko jednokierunkowy przepływ informacji, również angażuje uczniów. Oto kilka dodatkowych elementów, które możesz dodać jednym kliknięciem w Thinkific:
- Quizy – Dodaj quiz dla każdego rozdziału, aby przetestować uczniów.
- Ankiety – poproś uczniów o podanie długich odpowiedzi lub opisanie postępów.
- Formularze opinii – zbieraj opinie od uczniów, aby uwzględnić je w swoim kursie online i ulepszyć.
- Grywalizacja – nagrody przyznawane uczniom w oparciu o postępy i pokazanie ich postępów na kursie, aby ich zachęcić.
WNIOSEK
Co będzie twoim dziedzictwem?
Irytującą cechą Leonarda da Vinci było to, że często pozostawiał rzeczy niedokończone. Na każde dzieło sztuki, które stworzył, takie jak Mona Lisa, miał dziesiątki obrazów, które zostały w połowie ukończone.
Pozostawił też mnóstwo notatek na temat sztuki, nauki i inżynierii, które zamierzał opublikować jako książki. Gdyby je opublikował, miałby większy wpływ na przyszłe pokolenia.
W tej chwili są ludzie, którzy mogą skorzystać na nauczeniu się tematu, którego uczysz. Być może istnieją już inne kursy online na ten sam temat, ale nie mają one Twojej wyjątkowej perspektywy.
Czytając ten post, wyruszyłeś w podróż, aby uczyć tego, co wiesz, tworząc kurs online i zarabiając na nim. Już zacząłeś, nawet jeśli jeszcze nie wykonałeś żadnego z ćwiczeń. Pytanie tylko, czy skończysz w tym miejscu czy klikniesz i sprawdzisz bezpłatnie jak łatwo można budować kursy online i zarabiać na nich zmieniając własne życie oraz Twoich przyszłych studentów?
Więc jak? Klikniesz i idziesz dalej? Czy zostajesz w tym miejscu?
A może zostawisz to niedokończone i pozbawisz świat swojej wiedzy?