Przyszłość marketingu w Messenger: co to jest, dokąd zmierza i dlaczego przyszłość jest tak bardzo jasna dla firm, które wiedzą jak z tego skorzystać
Z tego artykułu dowiesz się jacy klienci przychodzą do Twojej firmy i jak firmy wdrażają strategie marketingu przy pomocy Messenger’a, aby rozwijać relacje z klientami.
Jedno jest w 100% pewne, wszyscy świadomi właściciele firm muszą się zgodzić, musisz się zbliżać do klientów w miejscach, w których już Oni się spotykają.
Jeśli Twoi klienci to np. mężczyźni kochający piłkę nożna, którzy oglądają kanały sportowe, nie reklamowałbyś im swoich produktów na kanałach o gotowaniu prawda?
Nigdy dotąd nie było lepszego momentu dla pracowników z właściwymi umiejętnościami lub wykształceniem, takich, którzy potrafią używać technologii do kreowania wartości.
I nigdy też nie było gorszego czasu dla pracowników mających tylko „zwyczajne” umiejętności i zdolności, ponieważ komputery, roboty i inne technologie cyfrowe w nadzwyczajnym tempie zyskują te umiejętności i zdolności”
Oczywiście nie.
Umieść swoje reklamy w sieciach sportowych w takim razie, na których będzie ich widać i to jest Twój rynek docelowy.
I to, w skrócie, dlaczego Messenger Marketing ma stać się największym na świecie kanałem marketingowym w ciągu najbliższych 5-7 lat !?
Messenger Marketing – rzeczownik – akcja marketingowa wykorzystywania mobilnych platform chat, ułatwiających rozmowy i handel z perspektywy potencjalnych klientów.
Nie zapominamy o tym, że oddalamy się pomału od e-maili, SMS-ów i rozmów telefonicznych. Coraz częściej korzystamy z aplikacji mobilnych przyjaznych dla urządzeń mobilnych, takich jak Facebook Messenger, iMessage i WhatsApp, aby utrzymywać kontakty z przyjaciółmi, rodziną, a nawet firmami. To właśnie tu rozmawiamy coraz częściej o produktach i usługach. To też tu np. szukamy opinii na temat wypoczynku.
Nie ma mowy o budowaniu konkurencyjnego biznesu bez oparcia go na nowych technologiach.
To najszybszy, najprostszy i najbardziej wygodny sposób dotarcia do kogokolwiek.
Na poniższej Infografice możesz sprawdzić, jak szybko aplikacje do komunikowania się przewyższyły sieci społecznościowe w miesięcznych aktywnościach użytkowników:

Źródło: blog.bufferapp.com/messaging-apps
Ogromny wzrost tej krzywej powinien ci coś wskazać: aplikacje do komunikowania się mają naturalnie olbrzymią krzywą rosnącą bo…. Są zbyt łatwe i intuicyjne, aby ich nie używać .
Więc co Nas czeka w przyszłości?
Zanim przejdziemy do przyszłości programu Messenger Marketing, porozmawiajmy o tym, co to jest i dlaczego tak ważne jest, aby firma zaczęła korzystać z niego, żeby połączyć się jak najszybciej ze swoimi potencjalnymi klientami.
Co to jest marketing w Messenger? I o co w nim chodzi?
Marketing komunikatorów społecznościowych jest nowym i coraz bardziej popularnym kanałem komunikowania się z potencjalnymi klientami.
Jako kanał marketingowy oferuje lepsze zaangażowanie niż jakikolwiek inny kanał, w tym …
E-mail
Bezpośrednia poczta
Media społecznościowe
Powiadomienia push
Skywriting
Co to oznacza? To proste, oznacza tyle że wysyłając wiadomości do klientów np. na Facebooku Messenger, o wiele więcej osób otworzy je, przeczyta i wejdzie w reakcję z tymi wiadomościami… Nic nie trwa wiecznie i każda nowość przemija.
Więc! Zacznij już teraz stosować nowoczesny marketing dla firmy
To może być komunikacja na żywo (np. rozmowa w czasie rzeczywistym między przedstawicielem obsługi klienta a klientem) lub mogą być zautomatyzowane sekwencje przy użyciu chatbota (podobnie jak seria automatycznych odpowiedzi na e-mail).
Ale w przeciwieństwie do poczty e-mail, która jest odbierana jak praca dla większości ludzi, wiadomości na Facebook są szybkie i łatwe do odpowiedzi. Bo każdy z Nas niemal ma przy sobie smartphon i reaguje na powiadomienia o otrzymanych wiadomościach.
W rezultacie otrzymujesz dzięki tym systemom wysoką otwieralność wiadomości i ich klikalność co znacząco wpływa na konwersję.
Czy to przypomina Ci Marketing SMS? Jednak przy użyciu systemu Messenger Marketing można zrobić wiele rzeczy, których nie możesz zrobić, używając tradycyjnych SMS-ów, takich jak wysyłanie wielofunkcyjnych wiadomości, które zawierają kompletne przyciski do obsługi kliknięć (CTA), GIF, galerie i inne.
Zasadniczo, Messenger Marketing łączy w sobie natychmiastową dostawę i uwagę SMS z atrakcyjnością i automatyzacją poczty e-mail. Messenger jest odbierany bardziej osobiście niż e-mail, ale mniej inwazyjnie niż SMS, co nadaje mu idealną równowagę dla firm chcących komunikować się z klientami. Wspaniałe narzędzie.
Dzięki coraz większej integracji (np. integracji z systemem Zapier ) można teraz łatwo i automatycznie dodać kontakty z programu Messenger do listy e-mailowej, zarejestrować się w ramach seminarium internetowego i wiele innych.
Jak wykorzystać marketing komunikatorów społecznościowych?
Piękno marketingu w komunikatorze polega na tym, że możesz nadal robić wszystko, czego używasz do podejmowania działań marketingowych …
… to sprawia, że wszystko staje się łatwiejsze i bardziej efektywne. Co ważne, bardziej przyjazne dla ludzi.
Gdy ktoś wyśle do Ciebie wiadomość, zostanie automatycznie dodany do listy Twoich subskrybentów programu np. ManyChat. Stamtąd możesz je dodać do swojej listy e-mail i kontynuować marketing również przez e-mail, lub tylko przez niego.
Możesz za jego pośrednictwem przesyłać najróżniejsze informacje, sprzedawać produkty, poprosić o opinie, a nawet więcej – wszystko to w zwykłym komunikatorze.
Możliwość dodawania klikalnych przycisków wezwania do działania w komunikatorze daje swobodę dostosowywania marketingu komunikatora do każdej firmy i co ważne, do każdej niemal branży.
W zależności od wybranego linku, czat może automatycznie zarejestrować Cię na seminarium internetowym, podać szczegóły dotyczące uczestnictwa lub zaproponować przesłanie nagrania.
Możesz też użyć programu ManyChat do segregowania użytkowników i dowiedzieć się, jakie są jego zainteresowania, aby móc je przedstawić w odpowiednich i zindywidualizowanych zaleceniach dotyczących produktów.
Najnowocześniejsze firmy e-commerce wykorzystują chatbot marketing do wysyłania komunikatów transakcyjnych (zarówno na komputerze, jak i na komórkach) – wysyłanie potwierdzenia zakupu, pozwalając ludziom wiedzieć, kiedy ich produkt został dostarczony, i tak dalej.
Oczywiście jesteś już w stanie to zrobić przez e-mail. Ale pamiętaj, że poczta elektroniczna jest bezosobowa, a nawet najlepsze działy marketingu e-mailowego na świecie wciąż mają otwieralność wiadomości na poziomie poniżej 30%.
W przeciwieństwie do tego, wiadomości z Facebooku zapewniają swoim klientom osobiste interakcje jeden na jeden, których oczekują, a stawki otwarte wynoszą obecnie około 85%. Jeśli klienci mają jakieś pytania, wystarczy odpowiedzieć na Twoją wiadomość – a ktoś z Twojej firmy będzie w stanie odpowiedzieć natychmiast.
Czy to nie wspaniałe? lient czuje się wtedy dużo ważniejszy. Czuje się wyjątkowo jakby ktoś obsługiwał go bezpośrednio w fizycznym sklepie.
CO jest najwspanialsze w systemie Facebook Messenger Marketing. Daje Ci on całą kontrolę planowania i automatyzację, którą możesz mieć, ale w sposób prywatny i osobisty. W rezultacie zapewnia to mniej problemów dla użytkownika końcowego, pomagając rozwijać głębsze i bardziej indywidualne relacje z klientami.
W najbliższej przyszłości będziesz widzieć firmy robiące jeszcze o wiele bardziej niezwykłe rzeczy z Messenger Marketingiem przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
Powiedziałem Ci wcześniej, że w ciągu najbliższych 5-7 lat Messenger Marketing obejmie 80% całej komunikacji B2C.
Zamiast e-maila, witryn internetowych, połączeń telefonicznych i SMS-ów jako podstawowego sposobu komunikacji z klientami. To nie będzie „kolejny kanał”.
To będzie kanał.
A jeśli jesteś sceptyczny o tym, przyjrzyj się Chinom, gdzie co miesiąc korzysta z programu WeChat ponad 900 milionów osób, co czyni go najczęściej używaną aplikacją w kraju. To dominujący sposób komunikowania się z ludźmi, spychając tym samym wiadomości SMS i e-maili na margines – nawet w pracy, gdzie wielu pracowników korzysta z usługi WeChat do komunikacji biznesowej (zamiast e-maila).
Aplikacja umożliwia bezpłatne rozmowy wideo, łatwe udostępnianie dużych plików i czat grupowy. Zamiast wymiany wizytówek, po prostu użyjesz WeChat, aby zeskanować kod QR kogoś i zapukać do niego.
Co więcej?
W wielu przypadkach firma WeChat faktycznie zastąpiła witryny internetowe. Wielu blogerów w Chinach zwróciło się do WeChat jako głównego kanału dystrybucji treści, generując ogromne czytelnictwo, nawet nie publikując tradycyjnego bloga.
Czy wspomniałem, że to również ogromny kał przychodów – w większości zastępujący karty płatnicze i gotówkowe? WeChat Pay jest wszędzie w Chinach: można go używać do płacenia za zakupy w fizycznych i internetowych sklepach, taksówki, bilety na film, czy napoje z automatu.
Zgodnie z raportem systemu WeChat z 2017 roku, 87-94% użytkowników w Chinach płaci za zakupy w trybie offline za pomocą WeChat … w porównaniu do 38-51% przy użyciu gotówki i 29-36% przy użyciu kart debetowych / kredytowych:

Źródło: chinachannel.co/1017-wechat-report-users
Takie statystyki są naprawdę imponujące, ponieważ pozwalają dostrzec, co jest możliwe, w tym, co nadchodzi, w innych zakątkach świata. A kiedy połączysz to ze wszystkimi możliwościami Facebooka … wszystkie bogate opcje danych i kierowania ukrywają się w naszych profilach …
Czy już rozumiesz, dlaczego przyszłość marketingu Messenger jest tak ekscytująca?
Przyszłość marketingu komunikatorów
Wyobraź sobie, że po prostu spędziłeś noc w hotelu.
Po sprawdzeniu następnego dnia rano, spoglądając na swój telefon zauważasz powiadomienie z serwisu Facebook Messenger. Sprawdzasz to i widzisz, że hotel przesłał Ci zautomatyzowaną wiadomość z pytaniem, w skali 1-5, na temat pobytu.
Jeśli odpowiesz, chatbot automatycznie zapyta, czy coś jest nie tak i co można zrobić, aby poprawić przyszłe pobyty. Jeśli odpowiesz, opowiadając im o karaluchach, które znaleźliście pod łóżkiem, przedstawiciele obsługi klienta natychmiast odpowiadają na Twoją wiadomość i przyznają Ci bezpłatny pobyt.
Jeśli odpowiesz na 4 lub 5, chatbot automatycznie podziękuje Ci i daje link do recenzji online. Mówią też, że w przyszłości możesz zarezerwować pokój po prostu przesyłając im wiadomość z datą i typem pokoju, który chcesz zarezerwować.
Czy to nie szybszy, łatwiejszy sposób komunikacji? (Zwłaszcza w porównaniu z koszmarnym otwieraniem wielu e-maili i nawigowania w słabo zaprojektowanej witrynie internetowej w telefonie?) I oczywiście sieć hoteli będzie mogła przechowywać dane z tej rozmowy w centralnym systemie i używać go w celu zapewnienia lepszej komunikacji w przyszłości.
Będziesz mógł skonfigurować chatboty, które automatycznie wysyłają wiadomość na podstawie ostatniej interakcji osoby z Twoją firmą – niezależnie od tego, czy oglądała film, dokonywała zakupu, przeglądała określoną stronę produktu w swojej witrynie …
Gdy ktoś musi się z Tobą skontaktować, nie będzie wchodzić do Twojej witryny. Zamiast tego wysyła Ci wiadomość na Facebooku. Messenger stanie się Twoim pojedynczym punktem interakcji z klientami – w jednym miejscu.
Wydajne nowe funkcje dotyczące ManyChat
Reasumując jest to zupełnie nowy sposób na tworzenie doświadczeń Facebooka Messenger z wszechstronnym i łatwym w obsłudze systemem, który pomoże Ci wizualizować konfigurację logiki i sekwencji za chatbotami. Zbudowany w tym nowym narzędziu system będzie wyposażony w intuicyjny sposób, który uprości proces optymalizacji kampanii Facebook Messenger.
Firmy pracują też nad bardziej wyrafinowanymi i solidnymi systemami e-commerce, które pomogą sprzedawcom online generować większą sprzedaż, zapewniając jednocześnie lepszą obsługę klienta za pośrednictwem programu Messenger Facebook.
Lepsze funkcje czatu na żywo są na dobrej drodze, podobnie jak wiele sposobów i automatyzacji, które pomogą Ci zmaksymalizować sprzedaż i przychody, zapewniając jednocześnie klientom niezakłóconą obsługę.
Bądźcie na bieżąco, aby uzyskać więcej informacji o tych funkcjach, które pojawią się w najbliższych miesiącach!
Chcesz rozwijać swoją firmę z marketingiem komunikatorów?
Niech Messenger Marketing będzie olbrzymim kanałem marketingowym dla wszystkich-konsultantów, firm e-commerce, sklepów, osób publicznych i gwiazd, organizatorów imprez i innych – w najbliższej przyszłości.
Wszyscy mogą korzystać z integracji programu Facebook Messenger w swojej strategii marketingowej. I biorąc pod uwagę szybkość marketingu messengerów, im szybciej, tym lepiej.
Jeśli nie chcesz przeoczyć największych możliwości marketingowych na horyzoncie, pierwszym krokiem jest zarejestrowanie się na bezpłatnym koncie ManyChat. To szybkie, łatwe i bezpłatne rozpoczęcie pracy i wypróbowanie systemu do zwiększenia swoich dochodów.